به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران و مدیران فضای مجازی با دستور کار وضعیت بررسی فاضلاب گناوه افزود: نگاه مردم را باید نسبت به مقوله سلامت که بخش عمده ای از آن به فاضلاب ارتباط دارد عوض کنیم و تنها به برگزاری نشست بسنده نکنیم که نتیجه ای حاصل نخواهد شد.
وی اظهارکرد: اتصال نشدن خانواده هایی که انشعاب فاضلاب اخذ و تاکنون اقدام نکرده اند و سرازیر شدن فاضلاب های خانگی به ساحل از عمده مشکلات اصلی و گریبانگیر دراین شهر است که باید برای حل آن همگان مشارکت کنند.
فرماندارگناوه گفت: ادارات بویژه دستگاه های مرتبط نیز در حل مشکل فاضلاب این شهر باید همکاری و مشارکت جدی داشته باشند.
وی، نقش رسانه ها و فضاهای مجازی را در ترغیب و تشویق مردم به اتصال شبکه فاضلاب مهم دانست و افزود: اجرایی شدن هر طرح و برنامه ای از جمله موضوع فاضلاب نیاز به کار کارشناسی دارد و از مدیران فضای مجازی انتظار داریم در گروه های خود از صاحب نظران و کارشناسان خبره دعوت و درباره استفاده از مزایای سیستم فاضلاب بهره و به مخاطبان اطلاع رسانی کنند.
وی اظهارکرد: شهرداری و سازمان نظام مهندسی در مورد تشویق خانوارها به اتصال انشعاب فاضلاب منازل خود به شبکه شهری نقشی مهم دارند و می تواند با تمهیدات لازم این مشکل را برطرف کنند.
فرماندارگناوه گفت: اطلاع رسانی ازطریق رسانه ها و فضاهای مجازی، نصب بنر و شناسایی و راهنمایی خانوارها به اتصال شبکه فاضلاب در مرحله اول انجام و در صورتیکه مورد توجه قرار ندادند در مراحل بعدی اخطار و برخورد قانونی شود.
وی از شهرداری و اداره آب و فاضلاب این شهر خواست تا درمورد مسدود شدن آب های سطحی و فاضلاب به دریا اقدام جدی به عمل آورند.
پاک نژاد اظهارکرد: تکمیل سیستم فاضلاب گناوه نیاز به اعتبار ملی دارد که از مسئولان ذیربط در استان و نماینده حوزه انتخابیه انتظار پیگیری است.
رئیس شورای اسلامی شهر گناوه نیز با اشاره به اینکه فاضلاب یکی از مشکلات اساسی این شهر بویژه در زمینه ایجاد زیرساخت هاست، گفت: به منظور تکمیل و حل مشکل فاضلاب این بندر با وزیر نیرو مکاتبه شده و درهفته جاری نیز با مدیرکل آب و فاضلاب استان بوشهر نشستی برگزار خواهدشد.
روح الله ملک زاده افزود: مردم این بندر همانگونه که در ارتباط با موضوع کالای ته لنجی ازطریق قانونی مطالبه گری کردند باید در زمینه مشکل فاضلاب نیز پیشقدم شوند.
وی گفت: باتوجه به اینکه بازار و ساحل این بندر از نقاط گردشگر پذیر این شهر است باید تصمیمی مناسب برای رهایی از وضعیت کنونی پساب های خانگی و مجتمع های تجاری اتخاذ شود.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: این جلسه بنا به تاکید فرماندار و مصوبه شورای سلامت با حضور خبرنگاران و فضاهای مجازی برگزار شده تا راهکاری اساسی در زمینه مشکلات فاضلاب ارایه و اجرایی شود.
محمد بازیاری افزود: اطلاع رسانی و آگاهی به خانوارهایی که به شبکه فاضلاب وصل نشده اند کمک شایانی به دستگاه های مرتبط خواهد کرد.
مدیر آب وفاضلاب گناوه گفت: درحالیکه بالای 9 هزار خانوار دراین شهر نسبت به اخذ انشعاب فاضلاب اقدام و هزینه آن را پرداخت کرده اند اما به شبکه متصل نشده و پساب های منازل خودرا در کوچه ها جاری می کنند.
غلامرضا مختاری افزود: به منظور حل مشکل بوجود آمده برنامه های مختلفی با همکاری دستگاه های مرتبط انجام شده اما تاکنون خانوارها نسبت به اتصال فاضلاب منازل خود به شبکه شهری رغبت نداشته اند.
محمدرضا حسینی مدیر انجمن حقوق شهروندی راه روشن گناوه گفت: بحث فاضلاب علاوه بر به مخاطره انداختن بهداشت این شهر، چهره و فضای این منطقه گردشگری را تحت الشعاع خود قراردداده است.
وی افزود: با روندی که در زمینه عملکرد سیستم فاضلاب این شهر وجود دارد امکان تکمیل شدن آن مقدور نیست.
وی گفت: مسئولان و دستگاههای مرتبط باید نسبت به آلوده شدن ساحل که از سرازیرشدن فاضلاب های خانگی است چاره اندیشی و اقدام عاجل کنند.
حسینی اظهار کرد: این انجمن بنا به احساس مسئولیتی که به شهر خود دارد نسبت به اطلاع رسانی و تشویق خانوارها به شبکه فاضلاب برنامه ریزی و اطلاع رسانی خواهد کرد.
طرح شبکه فاضلاب شهر گناوه پس از 16 سال از آغاز عملیات اجرایی آن هنوز به اتمام نرسیده و به یک معضل و مشکل اساسی برای این شهر تجاری و گردشگری و مطالبه عمومی تبدیل شده است.
تکمیل نشدن این طرح که از سال 1373 نقشه برداری و مطالعه و در سال 1380 عملیات اجرایی آن آغازشد، باعث شده تا پیامد و آثار منفی و اسفباری برای شهروندان و شهر در زمینه بهداشتی، زیست محیطی و حتی عمرانی برجا گذارد.
شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.