به گزارش ایرنا، در این آیین کودکان به همراه تعدادی از مسئولان و ورزشکاران در ساحل این بندر تجمع و با روشن کردن شمع و انداختن 32 شاخه گل در آب های نیلگون خلیج فارس یاد و خاطره دریانوردان نفتکس سانچی را گرامی و با خانواده‌های جانباختگان ابراز همدردی کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر گناوه در جمع شرکت کنندگان گفت: حادثه جان باختن شماری از دریانوردان کشورمان در کشتی سانچی قلب های همه هموطنان را متاثر کرد و به نمایندگی از مردم این دیار در ساحل تجمع کردیم تا همصدا با کودکان و نوجوانان همدردی خود را با خانواده های آنان ابراز کنیم.
روح الله ملک زاده افزود: شغل دریانوردی پرمخاطره و مشکلات زیادی دارد و ساحل نشینان این منطقه همانند خانواده های داغدار کشتی سانچی تعدادی از همشهریان خود را در طول سال های گذشته در حوادث دریایی از دست داده اند.
مسئول کمیسیون فرهنگی، ورزشی، گردشگری و بانوان شورای اسلامی شهر گناوه گفت: دریانوردان حادثه کشتی سانچی در راه سربلندی کشورمان جان خود را از دست دادند و ملت همچون کودکان و نوجوانان گناوه ای همدردی خود را که نشان از تعمیق ارزش های والای انسانی و اسلامی در وجود آنان است، ابراز کردند.
فاطمه اسماعیلی افزود: حادثه دلخراش کشتی سانچی موجبات تاثر همه ایرانیان شد و این حرکت نمادین را درساحل این بندر ارج می نهیم.
کشتی نفتکش سانچی با مالکیت شرکت ' برایت ' از جمهوری اسلامی ایران که حامل میعانات گازی به کشور کره جنوبی بود، براثر برخورد کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت، با آن برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش و در نهایت غرق شدن آن شد و همه 32 سرنشین سانچی شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی جان خود را از دست دادند که تنها پیکرهای سه تن از جان باختگان این کشتی پیدا شد.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.