به گزارش ایرنا، فرماندار دشتستان در این آیین گفت: هنرهای مختلف برای تحقق حقوق شهروندی، اعتلای آرمان های بلند انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور تأثیر بسزایی دارند.
ارسلان زارع افزود: هنر نمایش از دیرباز به لحاظ پیشینه تاریخی ایرانیان از جمله هنرهای پیشتاز بوده و سیر تعالی آن بویژه از دوره مشروطه رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته است به نوعی که هنرمندان تئاتر کشورمان از پیش قراولان آن در خاورمیانه بودند.
وی اظهار داشت: این هنرمندان امروزه نیز می توانند علاوه بر تاثیر قابل توجه در تعمیق باورهای فرهنگی و اجتماعی مردم برای حقوق شهروندی در اعتلای شاخصه های توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور نیز بسیار تاثیر گذار باشند.
زارع بیان کرد: با تقویت و گسترش فعالیت ارزشمند هنرمندان در استان بویژه شهرستان دشتستان می توان در جهت توسعه فرهنگی شهرستان گام های مهم برداشت و به آینده ای روشن برای تئاتر دشتستان امیدوار بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان گفت: این پلاتو کارگاهی به پاس سال ها تلاش و زحمات پیشکسوت تئاتر شهرستان، به نام استاد محمدکریم عباس زاده نام گذاری شده و مساحت آن نزدیک به 66 مترمربع است.
محمدحسین زندویان بدون اشاره به اعتبار این طرح افزود: افتتاح آن نقشی مهم در رونق هنر نمایش این شهر و شهرستان و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان خاصه هنر نمایش خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در دشتستان با کمبود اعتبار برای تکمیل طرح های فرهنگی هنری روبرو هستیم که در صورت تامین اعتبار و به بهره برداری رسیدن طرح های شهرستان شاهد ارتقا سطح کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرستان خواهیم بود.
زندویان بیان کرد: این شهرستان از نظر زیرساخت های فرهنگی هنری دچار کمبود است و هنرمندان آن به حمایت همه جانبه نیاز دارند.
شهر برازجان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان 250 هزار نفری دشتستان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.