به گزارش ایرنا، سعید زرین فر یکشنبه شب در نشست بررسی روند کار سامانه الکترونیک سرمایه گذاری با عنوان پنجره واحد افزود: با راه اندازی سامانه الکترونیک سرمایه گذاری در استان علاوه بر سرمایه گذاران خارجی سرمایه گذاران داخلی نیز می توانند برای ارائه درخواست و پیگیری سایر امور خود از این پنجره استفاده کنند.
وی اضافه کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری 6 سال پیش در استان بوشهر به صورت فیزیکی راه اندازی و بیشتر مورد استفاده سرمایه گذاری های خارجی قرار می گرفت که با تاکید استاندار این سامانه به مجازی و الکترونیکی تبدیل شده است.
زرین فر ادامه داد: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار از مباحث مهم و حیاتی اقتصادی است که تلاش می شود با راه اندازی این سامانه الکترونیک و ضمن جلوگیری از طولانی و گرفتار شدن متقاضیان در نظام اداری که باعث دلسردی و انصراف آنان می شود، زمینه جذب سرمایه گذار در استان روان شود.
زرین یادآور شد: پنجره واحد یعنی افراد به جای مشخصی مراجعه و ضمن آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری جواب خود را نیز از همان سامانه دریافت کنند.
وی بیان کرد: با راه اندازی این سامانه الکترونیک افراد در داخل و خارج از کشور با ورود به این سامانه با ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان بوشهر آشنا و به عنوان متقاضی مجوز ها، استعلام ها و پیگیری های لازم را به صورت روشن و شفاف انجام دهند.
زرین فر گفت: هرچند امروز برای حضور سرمایه گذاران در عرصه های مختلف تلاش های زیادی صورت می گیرد ولی هنوز به نقطه مناسب در این زمینه نرسیده و نیازمند تعامل و همکاری بیشتری هستیم.
زرین فر با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه نسبت به سرمایه گذار گفت: فارغ از حضور برخی سرمایه گذار نماها ولی این نگاه نباید نسبت به کل سرمایه گذاران تعمیم داده شود.
وی تاکید کرد: سرمایه گذار به عنوان فرد نیکوکاری است که با ورود خود به این عرصه زمینه کسب و کار و ایجاد فرصت شغلی را در منطقه فراهم می کند.
زرین فر گفت: سرمایه گذاران واقعی نباید در چنبره انجام کارهای اداری زمان بر قرار گیرند زیرا طولانی شدن کار باعث دلسردی این افراد می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: مسئولیت پنجره واحد سرمایه گذاری براساس قانون و دستورالعمل مرکز خدمات سرمایه گذاری به ادارات کل امور اقتصاد و دارایی محول شده است.
محمد جواد بیات افزود: این پنجره در گذشته مربوط به سرمایه گذاری خارجی بوده است ولی با توجه به اینکه سرمایه گذاران داخلی امروز دچار سردرگمی و تاخیر در پاسخ استعلام ها هستند براساس دستور استاندار بوشهر قرار شد پنجره واحد سرمایه گذاری الکترونیک در استان اجرایی شود.
وی با اشاره به راه اندازی این سامانه الکترونیک در برخی از استان ها بیان کرد: در این استان ها همه درخواست ها و مجوزها در دستگاه ها ثبت و از طریق سامانه رصد می شود.
بیات گفت: تلاش می شود با راه اندازی این سامانه فضای کسب و کار سرعت بخشی، روان سازی و شفاف سازی شود.
وی یادآور شد: با این سامانه دستگاه ها حق ندارند از متقاضی مدارکی بیش از آنچه فرایند فضای مجازی اعلام شده درخواست کنند و برای هر مجوزی مدت زمان مشخصی تعریف شده که براساس نوع کار و فرایند مدت زمان تعریف شده باید پاسخ داده شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.