به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حسین میرشجاعیان حسینی در نشست مدیران حوزه کسب و کار آذربایجان شرقی گفت: در دنیا از زمان راه اندازی دولت الکترونیک ، هزینه های مبادلات کاهش یافته تا برای بخش خصوصی فضای مناسب تری فراهم شود

وی بابیان اینکه آذربایجان شرقی یک استان پیشگام است ادامه داد: آذربایجان شرقی یک استان متفاوت است یعنی زمانی که استان های دیگرهنوز به فکر رفع مشکلات حوزه کسب و کار با سامانه الکترونیکی نیستندآذربایجان شرقی این جسارت را داشت که وارد این فضا شود.
وی افزود: فرآیند دستی، سنتی و کاغذی به هیچ عنوان برای بهبود فضای کسب و کار کارایی ندارد گفت: سیستم هوشمند باید راه اندازی شود تا زمان صدور مجوزها برای اسان شدن سرمایه‌گذاری و دریافت خدمات کاهش یابد.
وی بابیان اینکه ۲۱۰۰مجوز درکشور استخراج شده است ادامه داد:از این تعداد مجوز حدود ۵۰۰مجوز زاید را حذف کرده و به ۱۵۸۰مجوز رسانده ایم .
میر شجاعیان افزود:باتوجه به اینکه برخی دستگاه‌ها به شدت تمایل به خلق مجوز دارد ، یک پنجم مجوزها متعلق به جهاد کشاورزی است.
وی بابیان اینکه ۵ دستگاه بیشترین درخواست کننده مجوز و ۵ دستگاه بیشترین صادرکننده مجوز را استخراج کردیم گفت: باالکترونیکی کردن این ۱۰ دستگاه ، بیش از ۷۰ درصد مشکلات و موانع را می‌توانیم حل کنیم.
وی گفت: وزارت اقتصاد در قالب الکترونیک کردن فرآیندهای صدور مجوط سرمایه گذاری ، سعی می‌کند تا هزینه‌های تولید کننده را کاهش دهد
وی افزود: تمامی متغیرهایی که بین بخش عمومی و بخش خصوصی وجود دارد در این بین ساماندهی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حرکت به سمت تغییر متغیرهای اقتصادی در شرایط رکود تورمی کشور، سخت بود و باید کاهش می یافت بیان کرد: بهبود محیط کسب و کار در این رویکرد به یکی از اولویت های کشور تبدیل شده است .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 817703
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.