به گزارش ایرنا ، محمد حسینی در نشست توجیهی با فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان با حضور دبیر اجرایی مرکز ملی پایش کسب و کار کشور اظهار داشت : گستره فراگیری صدور مجوزها در جامعه امروز به وضوح دیده می‌شود و اگر فرآیند صدور مجوزها در بستر فضای الکترونیک فراهم شود گامی موثر در بهبود ایجاد کسب و کار و دولت الکترونیک برداشته شده است.
وی گفت: با ایجاد و راه اندازی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور بستر تحقق دولت الکترونیک فراهم می شود و باید از این بستر بدرستی استفاده کرد.
وی تصریح کرد: در همین راستا، سامانه دادور بمنظور دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان و صدور مجوزهای کسب و کار در استان راه اندازی می شود.
حسینی گفت: متقاضیان دریافت مجوز می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.bemcenter.ir و ثبت نام در آن شکایات خود را ثبت ، روند پاسحگویی و پاسخ به آنها را مشاهده کنند.
حسینی اظهار کرد: متقاضیان دریافت مجوز می توانند مرجع پاسخ دهنده به شکایت خود را از بین استانداری و یا بالاتری مقام اجرایی دستگاه متولی صدور مجوز انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: مراجع رسیدگی کننده به شکایات بر اساس قوانین و مقررات مکلفند حداکثر ظرف یکهفته روز کاری از تاریخ ثبت شکایت ، پاسخ شکایت متقاضی را اعلام کنند.
حسینی تصریح کرد: متقاضیان دریافت مجوز در صورت عدم اقناع از پاسخ ارائه شده توسط مرجع رسیدگی کننده می توانند ضمن تغییر مرجع پاسخگویی دوباره ( تا سه بار) شکایت خود را تکرار کنند.
وی اظهار کرد: در صورت تکرار بیش از سه بار ، شکایت به صورت خودکار به همراه تمامی سوابق برای مرکز ملی رقابت به عنوان مرجع نهایی اعلام نظر ارسال خواهد شد .
وی گفت: گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی توسط مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور به تفکیک دستگاه و واحد سازمانی تا سطح شهرستان علاوه بر ارائه بر خط در مقطع زمانی یکماهه نیز به اطلاع نظام حاکمیتی کشور و مردم خواهد رسید.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.