به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: در قالب این شورا مسائل و مشکلات حوزه تامین اجتماعی بصورت کارشناسی بررسی و تدابیر لازم برای آن پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: تداوم حیات کارگر، کارفرما و تامین اجتماعی در سایه تعامل و همدلی این مجموعه شکل می گیرد و این سه عنصر هیچگاه نباید به چشم رقیب یکدیگر را بنگرند.
گراوند ادامه داد: دولت نیز در این مسیر برای پویایی اقتصاد کشور راهی جز حمایت از بخش خصوصی ندارد و در این راه آستین همت را بالا زده است.
وی تاکید کرد: بخش خصوصی نقش مهم و تاثیرگذاری در اجتماع دارد که باید برای برطرف کردن مشکلات، راهکارهای اساسی برای آن بکار گرفته شود.
گراوند با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در حوزه تولید و اشتغال افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی جایگاه مهمی در عرصه اقتصاد و اشتغال جامعه دارند به‌گونه‌ای که تنها مجموعه پلیمر در استان بوشهر بیش از 50 هزار نفر به اندازه نیروهای 2 وزارتخانه در آن مشغول بکار هستند.
وی تاکید کرد: در این راستا حل مشکل شرکت اعتمادیه بوشهر بعنوان شرکتی که بیش از یک قرن سابقه فعالیت در بخش ریسندگی و بافندگی دارد باید در اولویت نخست مسئولان استان قرار گیرد.
استاندار بوشهر یادآور شد: وقتی یک واحد نمونه استانی در عرصه تولید و صادرات برای تداوم فعالیت زمین گیر شده این نشان از وجود اشکالاتی است که باید برطرف شود.
گراوند با بیان اینکه رویکرد نظام اداری به نفع جامعه و مردم است گفت: نظام اداری باید در رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی که به نفع مردم و جامعه است تلاشی دوچندان داشته باشد.
وی در ارتباط با نشست‌ شورای گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصی در استان بوشهر گفت: با هدف حل ریشه ای مشکلات اقتصادی بنگاه ها پیش از برگزاری این نشست باید یک نشست کارشناسی تشکیل شود.
استاندار بوشهر افزود: یک کارگروه نیز برای بررسی مصوبه های شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی باید فعال شود.
گراوند با تاکید بر توجه به احکام دیوان عدالت اداری و بخشنامه‌های دولت گفت: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دولت در عرصه‌های مختلف باید عملیاتی شود که در این ارتباط تمام دستگاه‌ها موظف به اجرای قوانین وضع شده هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر نیزگفت: در 9 ماهه گذشته 290 میلیارد ریال بیمه بیکاری در این استان پرداخت شده است.
یونس خسروانی افزود: خدمات اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر در 15 شعبه با هدف افزایش رضایت‌مندی مخاطبان بیمه ای خدمات ارائه می کند.
وی بیان کرد: در این مسیر تعامل با بخش خصوصی بعنوان بخشی که در جامعه نقش تعیین کننده‌ای دارد از اولویت های مهم برنامه‌های تامین اجتماعی استان بوشهر است.
خسروانی ادامه داد: در این مسیر رعایت قانون و مقررات در کنار توجه به حق و حقوق مردم در اولویت برنامه‌های تامین اجتماعی قرار دارد.
وی در خصوص شغل ملوانی نیز گفت: با هدف قرار گرفتن این شغل در زمره شغل های سخت و زیان آور از 2 سال گذشته یک طرح مطالعاتی با همکاری دانشگاه خلیج فارس آغاز ودر مراحل پایانی قرار دارد.
خسروانی بیان کرد: با نهایی شدن این مطالعه دولت شغل ملوانی را بعنوان مشاغل سخت و زیان آور برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می کند.
6047/7212**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری*انتشار دهنده: موناعیدان







7212
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.