خورشید گزدرازی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این شمار غرفه اختصاصی به ایران در بازارچه مرزی قطر 20غرفه مربوط به استان بوشهر و 20 غرفه دیگر نیز به هرمزگان اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: اختصاص این شمار غرفه فرصت بسیار مناسبی برای تولید و صادرکنندگان بوشهری و هرمزگانی است تا بتوانند از این طریق محصولات خود را در آنجا به نمایش بگذارد.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر بیان کرد: این غرفه ها با قیمت بسیار مناسبی برای صادر کنندگان پیش بینی شده و بخش قابل توجهی از هزینه حمل کالا به بندر الرویس نیز توسط اتاق بازرگانی بندر بوشهر پوشش داده شود.
گزدرازی ادامه داد: هر غرفه به مساحت 10 متر است که از انبار نگهداری کالا نیز برخوردار است.
وی اظهار داشت: اقامتگاه ویژه غرفه داران نیز با قیمت بسیار پایینی نسبت به اقامتگاه های کشور قطر برای غرفه داران پیش بینی شده است.
گزدرازی اظهارکرد: به علت نبود سردخانه در بازارچه بندر الرویس قطر در مرحله نخست صادرکنندگان امکان عرضه محصولات فاسد شدنی و ماهی و میگو را ندارند.
وی گفت: خشکبار، فرش، صنایع دستی، حبوبات از جمله محصولاتی است که می تواند در اولویت صادرکنندگان برای ارائه در غرفه های بازارچه مرزی بندر الروئیس قطر باشد.
گزدرازی یادآور شد: به منظور کاهش هزینه صادرکنندگان کارت تردد برای آنها صادر شده که با این کارت تنها می توانند از طریق دریا به کشور قطر سفر کنند.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب قطری ها از تولیدات ایرانی امیدواریم حضور در این غرفه ها افق نوینی را فراروی صادرکنندگان بوشهری بگشاید.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر ادامه داد: کشور قطر با جمعیتی نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار نفر و درآمد سرانه بسیار بالا می تواند یک ظرفیت خوب برای تولیدات استان بوشهر باشد.
وی یادآور شد: تعرفه صادرات تمامی محصولات به قطر 5 درصد و تنها تعرفه صادرات تنباکو به این کشور 100درصد است.
گزدرازی افزود: تاریخ تولید و مصرف محصولات و کالاهای صادراتی به بازارچه مرزی قطر بطور حتم باید براساس سال میلادی درج شده باشد.
مدت اجاره غرفه در بازارچه مرزی بندر الرویس قطر که بزودی آغاز بکار می کند، 2 هفته است اما امکان تمدید زمان آن نیز وجود دارد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.