به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:در پی تحریم برخی کشورهای عربی علیه کشور قطر در چند روز اخیر میزان صادرات این استان به این کشور افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: عمده محصولات صادراتی استان بوشهر به قطر صیفی جات، سیمان و کلینکر است که با توجه به قطع رابطه برخی از کشورهایی که تامین کننده کشور قطر در این زمینه بودند، میزان صادرات استان بوشهر افزایش خواهد یافت.
حسینی محمدی افزود: در استان بوشهر 2 کارخانه سیمان ساروج و دشتستان فعال است که ظرفیت تولید هر کدام از آنها به ترتیب 2 و یک میلیون تن است که در آینده نزدیک کارخانه سیمان دشتی نیز با ظرفیت سالانه یک میلیون تن راه اندازی می شود.
وی گفت: چنانچه زمینه صادرات 50 درصد از تولیدات واحدهای یاد شده به قطر فراهم شود، صادرات استان بوشهر به میزان قابل توجهی افزوده می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بتازگی نیز محموله 200 تنی میوه و لبنیات از استان فارس به مقصد قطر بارگیری شد که با توجه به افزایش هزینه حمل هوایی باید زیرساخت ها و تمهیدات لازم برای صادرات از راه دریا به قطر فراهم کنیم.
حسینی محمدی افزود: هم اکنون مبدا واردات استان بوشهر به ترتیب چین، امارات، فیلیپین، کره جنوبی و هند و مقصدهای صادراتی این استان نیز به ترتیب چین، امارات، کره جنوبی، هند و ژاپن است.
کشورهای عربستان سعودی، مصر، بحرین، امارات متحده عربی و برخی دیگر کشورهای هفته گذشته در بیانیه ای روابط خود را با کشور قطر قطع و همه مرزهای هوایی، دریایی و زمینی خود را روی این کشور بستند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.