به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان جم افزود: توجه به نقشه آمایش سرزمینی برای اجرای طرح های ویژه حائز اهمیت فراوانی است و به توجیه پذیرشدن طرح از لحاظ اقتصادی کمک دوچندان می کند.
وی بیان کرد: در این ارتباط باید ظرفیت های نهفته در هر شهرستان بخوبی شناسایی و برای سوق دادن منابع به سمت آنها تلاش کرد.
گراوند اضافه کرد: توجه به شرایط جغرافیایی کشور و بویژه استان بوشهر که با کمبود منابع آبی روبروست در اجرای طرح های مختلف ضروری است و باید بکارگیری شیوه های نوین علمی برای مدیریت مصرف آب مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: در ارتباط با کم آبی برخی از واحدهای گلخانه ای استان بوشهر اقدام به تولید گل و گیاه کم آب کرده اند که این نوع محصولات باید مورد توجه شهرداری های استان باشد.
گراوند بیان کرد: با توجه به مشکل کم آبی شرایط ایجاب می کند برای آبخیزداری نیز از گونه کم آب استفاده شود.
وی در ارتباط با مشکل بازاریابی برخی از واحدهای تولیدی استان بوشهر و بویژه شهرستان جم گفت: واحدهای تولید برای یافتن بازار نباید تنها نگاه خود را به سمت ظرفیت شهرستان محل فعالیت ها معطوف کنند بلکه باید شهرستان های همجوار نیز مورد توجه جدی آنها قرار گیرد.
گراوند تاکید کرد: محصول تولیدی چنانچه از کیفیت، قیمت و شرایط رقابتی مناسبی برخوردار باشد در بازار جایگاه مطلوبی پیدا می کند.
وی اظهار داشت: تلاش برای شناسایی ذائقه و نیاز مردم و هدایت تولید به آن سمت نیز در حل مشکل بازاریابی واحدهای تولیدی نقش بسزایی ایفا می کند.
استاندار بوشهر اظهار داشت: داشتن توجیه اقتصادی برای یک طرح حائز اهمیت زیادی است و چنانچه یک طرح از این مهم برخوردار نباشد علاوه بر سرمایه گذار، بانک نیز به عنوان پرداخت کننده تسهیلات با مشکل و موانع جدی روبرو می شود.
وی افزود: برای نمونه در شهرستان جم یک واحد تولیدی شن و ماسه با فاصله چهار کیلومتری از معدن موردنیاز احداث شده که چنین فاصله ای باعث چندبرابر شدن هزینه این واحد بویژه در بخش حمل و نقل می شود.
گراوند اظهار داشت: در چنین شرایطی است که باید با تامین آب و برق در جوار معدن هزینه این واحد تولید شن و ماسه را با هدف افزایش توجیه پذیری کاهش داد.
7212/6043*8
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.