به گزارش ایرنا، احمد لطفی دوشنبه شب در نشست بررسی طرح های مهارت آموزی کمیته امداد استان بوشهر افزود: ازاین شمار 817 نفر در مراکز دولتی، 565 نفر در آموزشگاه‌های آزاد و یکهزارو 618 نفر نیز در سایر مراکز آموزشی فنی وحرفه‌ای آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.
وی اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، خدمات و فعالیت‌های صنعتی و معدنی ارائه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: برای برگزاری این دوره های آموزشی سه میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: کمیته امداد تلاش می ‌کند با ارائه آموزش وایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان زیرپوشش، آنها را توانمند و بتدریج از چرخه حمایتی خارج کند.
لطفی اظهار کرد: نخستین گام برای توانمندی اقتصادی مددجویان اشتغال است و آموزش فنی وحرفه‌ای زمینه ساز اشتغال پایدارخانوارهای زیرپوشش به شمار می‌ رود.
وی تاکید کرد: نیاز مددجویان به اشتغال پایدار از یک طرف و کمبود مهارت و پیچیده بودن دانش فنی مشاغل سبب شده کمیته امداد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای مددجویان بیکار دراولویت برنامه‌های توانمند سازی خود قرار دهد.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر، استعداد سنجی مددجویان، ارائه آموزش‌های تخصصی به آنها، دادن تسهیلات اشتغال و نظارت مستمر براجرای طرح‌های اشتغال زا را ازجمله فرایند ایجاد فرصت‌های شغلی خانوارهای زیر پوشش عنوان کرد.
وی افزود: این مددجویان پس از راه اندازی کسب و کار در رشته مورد نظر توسط کمیته امداد حمایت و نظارت می ‌شوند تا به خودکفایی اقتصادی کامل برسند و سپس از چرخه حمایتی خارج و افراد نیازمند دیگری جایگزین آنها شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.