محمدرحیم بهره‌مند روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بالابرها به دلیل نداشتن ایمنی لازم، قابلیت استفاده جهت انتقال فرد یا افراد را ندارد.
وی یادآورشد: بالابرها تنها در زمینه‌های تجاری و صنعتی و به منظور جابجایی بار، کارایی داشته و استفاده از آن نیز باید توسط اپراتور آموزش دیده انجام شود.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: بهره‌برداران آسانسور و بالابر، در زمان نصب و استفاده از این تجهیزات، به داشتن پروانه طراحی مونتاژ شرکت‌های نصاب آسانسور توجه داشته باشند.
وی اظهارداشت: پس از نصب آسانسور، باید گواهینامه مرتبط نیز از اداره استاندارد شهرستان محل نصب، گرفته شود، چرا که در صورت نگرفتن گواهینامه‌های استاندارد، هرگونه خسارت احتمالی در اثر استفاده از آسانسور غیراستاندارد، متوجه استفاده کننده و مالک این تجهیزات است و شرکت‌های بیمه هیچ‌گونه مسؤولیتی در این موارد ندارند.
بهره‌ مند همچنین بر لزوم سرویس ماهیانه و بازرسی سالیانه آسانسورها و بالابرها تاکید و گفت: آسانسور نیز همانند یک اتومبیل نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و عدم سرویس و بازرسی در فواصل زمانی مقرر ، می‌تواند حادثه‌ساز و خطرآفرین باشد.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.