به گزارش ایرنا، محمدرحیم بهره مند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط خرید آسانسور باید از شرکت های نصاب مجاز آسانسور که دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند، انجام شود.
وی بیان کرد: لیست این شرکت ها در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل استاندارد استان بوشهر منتشر شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به این پایگاه و یا این اداره کل این لیست را مشاهده کنند.
بهره مند، با اشاره به لزوم اطمینان از اعتبار پروانه طراحی و مونتاژ شرکت های نصاب مورد استفاده بیان کرد: متقاضیان توجه داشته باشند در هنگام عقد قرارداد با شرکت های نصاب آسانسور، به مواردی چون قطعات، کشور سازنده، علامت تجاری قطعه، مدت زمان اجرای طرح تا استانداردسازی و دریافت گواهی ایمنی آسانسور در متن قرارداد، دقت کنند.
وی در باره موارد استاندارد اجباری در آسانسور اظهار داشت: پنج قطعه از قطعات آسانسور مشمول استاندارد اجباری است و باید کاربرد استاندارد داشته باشند که این قطعات شامل پاراشوت (ترمز اضطراری)، تابلو فرمان، ضربه گیر کابین و کادر وزنه، قفل در طبقات و گاورنر است.
بهره‌مند تاکید کرد: آسانسورهایی که تأییدیه از اداره استاندارد نداشته باشند، مشمول خدمات شرکت‌های بیمه نیستند و هرگونه خسارات مالی و جانی متاثر از آسانسورهای غیراستاندارد، بر عهده مالک ساختمان است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.