به گزارش ایرنا، مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در این آیین گفت: فعالیت و پویایی و مطالبه گری سمن ها یکی از موضوع های مهم اجتماعی است که سازمان های مردم نهاد مد نظر داشته و کمتر وابسته به دولت باشند.
رضا حجتی افزود: سمن های جوانان به مثابه دوره آمادگی برای جوانان هست تا با کسب تجربه برای ورود به مراحل مهمتر اجتماعی آماده شوند.
وی اضافه کرد: ما به تبعیض بین سمن های وزارت ورزش و جوانان و سمن های سایر وزارتخانه ها اعتقاد نداریم زیرا هدف یکی است و هدف همه کمک به جامعه است.
مدیر اجرایی دومین دوره دانش افزایی سازمان های مردم نهادجوانان مناطق جنوب کشور گفت: آموزش سازمان های مردم نهاد از اساسی ترین و مهم ترین رکن های جامعه مدنی است.
ایمان پورجم افزود: فعالان مدنی همواره باید به اصل آموزش به عنوان روشی اصولی برای توانمند سازی خود بنگرند.
وی بیان کرد: سمن ها به عنوان طلیعه داران جامعه در صورتی که بخواهند به مردم آموزش دهند، ابتدا باید آموزش را از بین خود آغاز کنند و توانمند شوند.
پورجم اظهار داشت: دبیرخانه دوره دانش افزایی سازمان های مردم نهاد جوانان منطقه جنوب کشور به همت کانون های همیاران جوان، توسعه گران کوشای شهر و پژوهشگران جوان و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در شهر برازجان کار خود را از چند ماه پیش آغاز کرد.
وی افزود: این دوره آموزشی و توانمند سازی اولین برنامه مشارکتی منطقه ای توسط چند سمن است که با حضور منتخبان سازمان های مردم نهاد جوانان استان های بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و فارس برگزار شد.
پورجم افزود: شیوه های جذب و نگهداری منابع انسانی سازمان های مردم نهاد و مطالبه گری اجتماعی بمدت سه روز برگزار شد.
حسین دهجان معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: امروزه اهمیت و نقش سازمان های مردم نهاد و حضور آنان در جامعه اجتماعی غیرقابل انکار است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.