به گزارش ایرنا، احمد دشتی عصر چهارشنبه در نشست کمیته راهبردی سلامت سالمندان شهرستان تنگستان افزود: تغییر الگوی جمعیتی، امید به زندگی و جمعیت بالای 60 سال، ضرورت تشکیل و فعال کردن کمیته راهبردی سالمندان را دو چندان می کند.
وی اضافه کرد: سالمندی پدیده ای فیزیولوژیک و زیستی است و فرد سالمند و سالخورده بنا به مقتضیات جسمی و روحی، مشکلاتی را برای خود، خانواده و اطرافیان به وجود می آورد، ولی می توان با برنامه ریزی دقیق و اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی، عوارض ناشی از این دوران را به کمترین میزان ممکن رساند.
دشتی افزود: میزان توجه و برنامه ریزی اصولی به حوزه سلامت بویژه سالمندان را می توان به عنوان یکی از محورها و شاخص های توسعه یافتگی دولتها نام برد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تنگستان یادآور شد: سیاست گذاری ها و برنامه ریزی دولت ها در چند دهه اخیر، بویژه در بحث کنترل جمعیت و تنظیم خانواده، همواره با آزمون و خطا و سردرگمی همراه بوده است.
دشتی ادامه داد: در سه دهه اول انقلاب به منظور کنترل جمعیت، شعار 'فرزند کمتر زندگی بهتر' به عنوان یک سیاست کلی در این حوزه مطرح و جمعیت جوان کشور به عنوان جمعیتی پویا، تاثیرگذار و ظرفیت بالقوه به سمت جمعیت میان سالی هدایت شد.
وی یادآور شد: در این چند سال با چرخشی کامل، از توان رسانه های جمعی، صدا و سیما و مطبوعات برای همگام سازی با سیاست های اخیر و افزایش جمعیت جامعه استفاده می شود و برای این کار مشوق هایی نیز در نظر گرفته شده است.
دشتی گفت: سالمندان جزیی از جمعیت کشور به حساب می آیند و ضروری است همه دستگاه ها به نسبت شرح وظایف خود، از تمامی اختیارات بهره برده تا زمینه سلامتی، پویایی و نشاط این افراد را در جامعه فراهم نمایند، تا افراد احساس سرخوردگی نکنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.