به گزارش ایرنا، جاسم زارعی روز سه شنبه در جریان بازدید کارشناسان ارشد اداره کل سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عسلویه اظهار داشت: برخورد بدون مماشات با صنایع آلاینده در شهرستان عسلویه ضروری است.
وی افزود: هم اکنون برای شرکت‌هایی که در حال اخذ مجوز هستند، این امر اجرایی شده اما شرکت‌هایی که سنوات قبل دایر شده‌اند، استانداردهای سلامت و محیط زیستی لازم را ندارند و این مشکلات را به بار آورده‌اند که باید برای آنها فکری اساسی شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بیان کرد: به مخاطره انداختن سلامت کارکنان خودشان، شرکت‌های مجاور و قاطبه مردم از مصادیقی است که مماشات برنمی‌تابد و باید با آنها برخورد جدی‌تری شود.
وی اضافه کرد: حذف فلرها، پیشگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی، دریا و خاک، پیشگیری از نشت گازهای خطرناک سرطان‌زا و ایجادکننده ده‌ها بیماری خطرناک دیگر که به‌ مرور زمان آثار آن مشاهده خواهد شد، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
زارعی اظهارکرد: با توانمندسازی و تعامل مردم، نهادها، شرکت‌ها و ادارات منطقه با شبکه بهداشت، برای تحقق اهداف موردنظر در حوزه سلامت می‌توانیم توانمندتر حرکت کرده و سریع‌تر به اهداف و حقوق حقه خود برسیم.
کارشناسان ارشد وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، استان بوشهر و شهرستان عسلویه برای ارزیابی اولیه تهدیدهای محیطی اجتماعی از شهرستان عسلویه بازدید میدانی داشتند و از نزدیک با سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مدیران گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای استان و شهرستان بحث و تبادل‌نظر کردند.
عسلویه در فاصله 285 کیلومتری جنوب مرکز بوشهر قراردارد و میزبان اجرای طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی است.
7207/6043**
خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.