احمد کوشا روز یکشنبه در کارگاه کشوری اجرای سند کاهش بیماری‌ های غیر واگیر در برنامه سلامت شغلی در گرگان با بیان اینکه بیماری های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میردر ایران است، افزود: با اقدامات بهداشتی و درمانی آمار مرگ ناشی از این بیماری ها نسبت به سال 90 کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: سرطان، حوادث، بیماری تنفسی، دیابت از جمله علل مرگ و میر در کشور محسوب می شوند.
دکتر کوشا با بیان اینکه کاهش مرگ و میر زودرس هدف سازمان بهداشت جهانی است، عنوان کرد: به همین منظور سند کاهش بیماری‌ های غیر واگیر در برنامه سلامت شغلی تدوین و تبیین شده که اجرای آن اتفاق بزرگی در قالب پیشگیری از بیماری‌ های غیر واگیر شغلی است.
به گفته وی؛ سندی تهیه شده تا مصرف الکل، دخانیات، نداشتن فعالیت‌ های فیزیکی و رژیم غذایی ناسالم تا سال 2025 کنترل شود.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز گفت: بیشتر بیماری ‌های شغلی درمان‌ پذیر نیستند و یا درمان آن پرهزینه است.
خسرو صادق نیت با اشاره به اینکه سند کاهش بیماری ‌های غیرواگیر در برنامه ‌های سلامت شغلی در سطح کشور اجرایی می‌ شود و از سوی دیگر نیز بیماری‌ های سلامت شغلی قابل پیشگیری است، افزود: این بخش ها از نیروهای با توان علمی بالا برخوردار است و کمبودی در این مهم نداریم.
وی تاکید کرد: اگر توجه جدی ‌تری به بیماری‌ های غیرواگیر شغلی شود می‌ توان گام‎ های مثبتی در کاهش آن و تامین سلامت جامعه برداشت.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: هدف ما از اجرای این طرح این است که وقتی شاغلی با سلامت وارد کاری می‌شود با سلامت از آن شغل بازنشسته شود و توسعه کشور بدون افراد سالم امکان ‌پذیر نیست و سرمایه‌ های اصلی ما در کشور نیروی انسانی است.
معاون بهداشت استان گلستان نیز گفت: 150 هزار نفر شاغل در سطح استان گلستان داریم که از این تعداد 18 هزار راننده برون شهری هستند که در خطر سوانح و آسیب قرار دارند.
سیدمهدی صداقت افزود: از نظر تحرک بدنی و ظرفیت های قلبی و تنفسی کارمندان در معرض آسیب هستند و باید مداخله هایی انجام شود تا وضع جسمی آنها بهبود یابد.
3014/1648
تنظیم : مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.