به گزارش ایرنا، آیت غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری که با حضور آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری در مصلای شهر بوشهر برگزار شد افزود: روحانیت شجره طیبه الهی و یک نهاد مقدس برای جامعه بشریت است و استان بوشهر نیز بخوبی از این نعمت الهی برخوردار است.
صفایی بوشهری ادامه داد: افتخار استان بوشهر در این عرصه برخورداری از روحانیت عظیم و عزیزی است که در طول تاریخ از زمان ابوسعید سیرافی تاکنون از آنها بهره مند است.
وی اظهارکرد: روحانیت این استان در عرصه علوم و معارف، تحصیل، پژوهشگر و صاحب آثار عالیه است و در اخلاق، تقوا و زهد نیز شهره خاص و عام هستند.
صفایی بوشهری ادامه داد: در مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی نیز روحانیت استان بوشهر رهبر این نهضت بودند و با هدایت های خود بخوبی از عهده این رهبری برآمدند.
وی در ارتباط با سومین کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی گفت: این کنگره آثار ارزشمندی داشته که مهم ترین آن شناساندن مفاخر روحانیت استان بوشهر است.
صفایی بوشهری افزود: برگزاری چنین کنگره های می تواند به تبیین نقش روحانیت در جامعه نیز کمک شایانی کند.
در این آئین از 24 اثر ارسالی به دبیرخانه کنگره به عنوان آثار برتر تجلیل شد.
آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.
ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب های آیت الله بلادی بوشهری است.
همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می گرفته است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.