اصغر پیرهادی روز دوشنبه در حاشیه بازدید نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از کارهای مهم اساسی و زیرساخت توسعه کشور در راستای شفافیت و جلوگیری از زمین خواری و فساد در معامله های بخش املاک، اجرای طرح کاداستر است.
وی اضافه کرد: با پیگیری و کار کارشناسی فراوان اجرای طرح کاداستر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، در قالب طرح پیگیری و در پایان سال 1393 قانون جامع حدنگاری به تصویب رسید و از ابتدای سال 1394 اجرایی شد.
پیرهادی ادامه داد: در اجرای این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف شد با اختصاص 100درصد درآمدهای این طرح برای اجرا در مدت پنج سال نسبت به اجرای کامل کاداستر در کشور اقدام کند.
وی تاکید کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط به امور زمین موظف به همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک برای اجرای طرح کاداستر هستند.
پیرهادی گفت: اجرای قانون جامع حدنگار به تهیه و جانمایی نقشه زمین ها و املاک محدود نیست و تکالیف دیگری نیز دارد که اجرای قانون درموعد تعیین شده نیازمند حمایت، همکاری همه دستگاه ها و نمایندگان مجلس برای تامین اعتبار لازم است.
وی، حراست ازعرصه‌ها و جلوگیری از تعدی به املاک و زمین های دولتی را از مزایای اجرای طرح کاداستر عنوان کرد و گفت: تنها راه شفاف سازی در معامله ها، پیشگیری از فساد، تخلف ها و سوء استفاده از زمین ها اجرای طرح کاداستر است.
پیرهادی تاکید کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح کاداستر نباید در مسیر اجرای این طرح سنگ‌اندازی و به بهانه‌های مختلف از اجرای آن جلوگیری شود.
وی گفت: از مجموع 2 میلیون و300 هزار هکتار زمین استان بوشهر حدود یک میلیون و600 هزار هکتار زمین ملی است که از این مقدار یک میلیون و 300هزار هکتار در سیستم کاداستر جانمایی شده است.
پیرهادی افزود: کاداستر شهری در استان بوشهر تکمیل شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر نیز از کم توجهی برخی از افراد نسبت به اجرایی شدن قانون کاداستر ابراز تاسف کرد و گفت: نسبت به حل مشکل بودجه ای این طرح تلاش می شود.
محمد باقر سعادت افزود: لزوم وجود داده های خالص برای تصمیم گیری و برنامه ریزی های مهم کشور بویژه در بخش مبارزه با فساد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و طرح کاداستر یکی از مهمترین و موثرترین طرح ها در این زمینه است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.