معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها گفت: در حال حاضر شوراها به عنوان مدیریت محلی و نهاد مردمی و مدنی تنها با 10 درصد اختیارات فعالیت می کنند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، روشناسی در اولین کارگاه آموزشی شورای اسلامی استان ها در اردبیل اظهار کرد: انتظار می رود دولت و مجلس به دامنه اختیارات شوراها در سال های آینده بیفزایند تا فاصله 90 درصدی در عهده داری اختیارات شوراها به معنای واقعی تحقق یابد. 
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بحث کاهش اختیارات شوراها مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در افزایش اختیارات شوراها و تصویب لوایح و طرح های حمایتی در این حوزه از نظرات شورای عالی استان ها به صورت دقیق و کارشناسی استفاده کرده و به ارتقای جایگاه شوراها و افزایش دامنه اختیارات آنها کمک کنند.   معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها گفت: طرح جامع خدمات یکپارچه شهری در دستور کار مجلس است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی در کمیسیون های تخصصی به شکل دقیق این طرح را مورد بررسی قرار داده و زمینه تصویب نهایی طرح جامع خدمات مدیریت یکپارچه را به وجود آورند.   روشناسی در ادامه سخنان خود به ماده 15 و 16 قانون شوراها اشاره کرد و افزود: ظرف یک ماه بعد از فعالیت شوراهای شهر و روستا فرصت تشکیل شورای شهرستان توسط فرمانداران فراهم آمده و یک ماه بعد از آن باید شورای استان ها فعالیت خود را آغاز کند و یک ماه بعد نیز شورای عالی استان ها در دوره پنجم شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز می کنند. وی تصریح کرد: سهمیه بندی برای تشکیل شورای استان ها و شورای عالی مشخص است و نمایندگان استان ها در شورای عالی فعالیت خود را از آبان ماه شروع خواهند کرد
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.