معصومه ابتکار روز پنج شنبه در افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل در سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در راستای حفظ محیط زیست هماهنگی بسیار خوبی با صنایع شکل گرفت، افزود : سرمایه گذاری جدی در راستای اجرای تصفیه خانه‌ها و پسماند صنعتی در شهرک‌های صنعتی مورد توجه است.
وی افزود : این چهاردهمین شهرک صنعتی استان مازندران است که به تصفیه خانه مجهز شده است و با حمایت دولت و نمایندگان مجلس این روند در شهرک‌های صنعتی دیگر هم انجام می شود.
رئیس سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست به عنوان حاکمیتی و ناظر جدیت لازم را برای حفظ محیط زیست بر عهده دارد، افزود: دربرخورد با تخلفات در نظارت، پایش دقیق منابع آلاینده و تشویق فعالین که در این زمینه ها گام‌های مهمی برداشتند در دولت تدبیر و امید پیگیریهای زیادی انجام شد به خصوص در مازندران که وضعیت زیست محیطی بسیار شکننده است ، نیاز به توجه بیشتری است .
ابتکار ادامه داد : همچنین مردم هم در هر صنفی هستند اعم از کشاورزی، صنعتی و خدمات به حفظ زیست محیط توجه کنند که این فعالیت ها با اقدامات زیست محیطی همراه نباشد تبعات ، آثار و عوارض بیشتر از منفعت آن خواهد بود.
وی در پایان گفت: در این دوره قوانین جدیدی در دستور کار خواهیم داشت که اختیارات و قدرت بازدارندگی بیشتری به سازمان محیط زیست می‌دهد، قانون هوای پاک که آخرین مراحل خود را در شورای نگهبان طی می‌کند و به زودی ابلاغ می‌شود و قانون حفاظت از پارک ها اکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد که انشالله تصویب خواهد شد.
تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل در سوادکوه شمالی امروز پنج شنبه با حضور جمعی از مسولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.