حجت الاسلام والمسلمین محمود حقیقی روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به عوامل سیاسی جغرافیایی و نیز عوامل انسانی این دو شهرستان باید 2 نماینده داشته باشند.
وی افزود :با توجه به اصل 64 قانون اساسی،مصوب 58 تعداد نمایندگان مجلس 270 نفر است و پس از هر 10 سال در صورت زیاد شدن جمعیت کشور، در هر حوزه انتخاباتی به نسبت هر150 هزار نفر، یک نفر نماینده اضافه می شود.
حجت الاسلام حقیقی گفت:جمعیت مالک انحصاری تعیین تعداد کرسی های حوزه های انتخابیه بوده است و طبق سرشماری اخیر آمار جمعیتی این دوشهرستان 390هزار و 776نفر است که شرایط داشتن دو کرسی درمجلس را دارد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر نجف آباد افزود: پس از بازنگری قانون اساسی در سال 68 ، اصل 64 به صورت ذیل تغییر کرد: «عده نمایندگان مجلس شورای اسلامی 270 نفر است و از تاریخ همه پرسی سال 1368 پس از هر 10 سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها، حداکثر می تواند 20 نفر اضافه شود.
وی گفت: طبق قانون هر 10 سال باید 20نماینده به مجلس اضافه شود که نزدیک به دو دهه است که این اتفاق نیفتاده و سال 1398 مجلس می تواند 40 نفر به ظرفیت خود اضافه کند.
حقیقی گفت: آقای ابوترابی نماینده فعلی شهرستان نجف آباد در مجلس شورای اسلامی می تواند فارغ از هرگونه شائبه های انتخاباتی، با در نظر گرفتن منافع عمومی 2 شهرستان این طرح را به طور جدی در مجلس پیگیری کند.
فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد هم در این زمینه گفت:ما مجری قانون هستیم وهرچه طبق قانون به مااعلام شود اجرا خواهیم کرد.
سهراب مظفرنجفی گفت:قوه مقننه محل قانون گذاری است و قانون افزایش و یا کاهش کرسی های نمایندگی مجلس با این قوه است.
وی افزود: شهرستان های نجف آباد وتیران وکرون با داشتن بیش از390 هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
شهرستان نجف آباد با وسعت 285 کیلومتر مربع، 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلو متری غر ب اصفهان قرار دارد.
غ ک / 7153 / 7150 / تنظیم کننده: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.