رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دانشگاه خلیج فارس بر اساس مزیت‌های راهبردی دانشگاهی و محیطی درحوزه‌های دریا، انرژی‌ اعم از نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی‌های نو، تاریخ، ادبیات و فرهنگ فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری گسترده‌ای دارد.
عبدالمجید مصلح افزود: در این ارتباط دانشگاه خلیج فارس بوشهر برای توسعه همکاری‌ در این حوزه‌های مزیتی با دانشگاه ایلیا گرجستان بویژه در زمینه های شرق‌شناسی و مطالعات منطقه‌ای اعلام آمادگی کرده است.
وی ادامه داد: برگزاری 'دوره ایرانشناسی ویژه دانشجویان گرجستان' نخستین گام برای ایجاد ارتباط سازنده و پرثمر بین 2 دانشگاه خلیج فارس و ایلیا گرجستان است.
مصلح ادامه داد: در این ارتباط 2 برنامه 'دوره ایرانشناسی فشرده' و 'دوره ایرانشناسی پیشرفته' برگزار می‌ شود.
وی یادآور شد: دوره ایرانشناسی فشرده به مدت 2 هفته برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران و زبان و ادبیات فارسی پیش بینی شده است.
مصلح یادآور شد: دوره پیشرفته ایرانشناسی نیز به منظور تسهیل همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و زمینه‌سازی برای گذراندن یک نیم‌سال آموزشی، پایان‌نامه با راهنمایی مشترک استادان 2 دانشگاه یاد شده و دوره فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکترا یا استادان و پژوهشگران از کرسی‌های ایرانشناسی و زبان فارسی در سراسر جهان است.
وی اظهار داشت: تسهیلات ویژه دوره ایرانشناسی دانشگاه خلیج فارس در چارچوب 'بورس خلیج فارس' به دانشجویان، استادان و پژوهشگران بین‌المللی در زمینه‌های مزیتی دانشگاه اعطا می شود.
مصلح بیان کرد: این نوع بورس تحصیلی در قالب بلندمدت برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد و دکترا و بورس کوتاه‌مدت برای تقویت همکاری‌های علمی پژوهشی در قالب راهنمایی مشترک پایان‌نامه، فرصت مطالعاتی و شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی پیش بینی شده است.
دانشگاه خلیج فارس بوشهر دارای هشت دانشکده است که 2 دانشکده آن در دشتستان و جم و مابقی در شهر بوشهر استقرار دارند.
این دانشگاه 230 عضو هیات علمی دارد چهار مرکز تحقیقاتی و 45 آزمایشگاه و کارگاه دارد.
هم اکنون 6 هزار و 300 دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 49 رشته کارشناسی ارشد و 12 رشته در مقطع دکترا در دانشگاه حلیج فارس بوشهر تحصیل می کنند.
67درصد دانشجوبان دانشگاه خلیج فارس در مقطع کارشناسی و مابقی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.
براساس برنامه ریزی راهبردی دانشگاه خلیج فارس باید شمار دانشجویان این دانشگاه تا سال 1404 به بیش از 9 هزار دانشجو افزایش پیدا کند.
دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان به عنوان یکی از دانشگاه‌های جوان منطقه قفقاز جنوبی است که که در سال 2006 با ادغام 6 موسسه علمی و پژوهشی شکل گرفته است.
این دانشگاه از چهار دانشکده هنر و علوم، کسب و کار، حقوق و علوم تجربی و مهندسی تشکیل شده است و 25 موسسه و مرکز تحقیقاتی، حدود 15 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی دارد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.