در جلسه‌ی امروز شورای شهر تبریز، اعضای شورا در خصوص راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری و یا صرفاً مرکز پژوهش‌های شورا بحث و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در این خصوص اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های شورا دو سال در شورای سوم فعال بود و در شورای چهارم نیز اساسنامه آن به تصویب رسید که منجر به نتیجه نشد.
محمدباقر بهشتی با تاکید بر راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این مرکز، افزود: در این زمینه چندین جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار و توافقاتی با شهرداری انجام شد و با توجه به ضرورت حمایت مالی از مرکز پژوهش‌ها، مقرر شد این مرکز با عنوان مرکز پژوهش‌های شورای شهر و شهرداری تبریز و با حمایت مالی شهرداری راه‌اندازی شود.
بهشتی با تاکید بر این‌که تصمیم‌گیری مدیریت شهری باید مبتنی بر علم باشد، اظهار کرد: متاسفانه امروزه تصمیمات شهرداری سلیقه‌ای است، می‌توانیم سازمانی برای مرکز پژوهش‌های شورا راه‌اندازی کنیم که زمان بر بوده و باید اساسنامه آن در وزارت کشور مصوب شود و یا این‌که این مرکز در قالب مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری و با حمایت شهرداری خیلی سریع فعالیتش را آغاز کند.
وی در خصوص نحوه‌ی فعالیت این مرکز، افزود: از نیروهای شهرداری در انجام کارهای کارشناسی استفاده می‌شود، اما کارهای پژوهش برون سپاری خواهد شد.
نایب رئیس شورای شهر تبریز به عنوان مخالف این پیشنهاد کمیسیون برنامه بودجه، بیان کرد: وظیفه شورا نظارت بوده و شهرداری نیز وظیفه‌ی اجرای تصمیمات شورا را برعهده دارد؛ از این رو معتقدم راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری مشکل قانونی دارد و ما باید صرفاً مرکز همایش‌های شورا تاسیس کنیم.
سونیا اندیش افزود: راه اندازی مرکز پژوهش‌‌ها در قالب مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری تبریز بدین معناست که حیطه‌ی فعالیت شورای شهر در شهرداری محدود می‌شود.
فریدون بابایی اقدم، یکی از اعضای شورا در این رابطه، گفت: دکتر بهشتی از همان ابتدای آغاز به کار شورای پنجم به راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ها تاکید داشت و به‌خاطر همین از او تشکر می‌کنم. باتوجه به این‌که فرمانداری به مصوبه راه‌اندازی این مرکز در شورای چهارم ایراد گرفته بود، باید تمامی جوانب قانونی کار مورد بررسی قرار گیرد.
بابایی اقدم با اشاره به فعالیت مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد، اظهار کرد: شورای شهر مشهد در قالب به این مرکز پژوهش‌ها آخرین یافته‌های دنیا در بخش مدیریت شهری را ترجمه کرده و در اختیار مجموعه‌ی مدیریت شهری مشهد و اعضای شورای شهر تمامی شهرهای کشور قرار می‌دهد.
وی افزود: امروزه شهرداری مشهد در بخش مبلمان شهری، رفع سد معبر و ... یکی از موفق‌ترین شهرداری‌های کشور است که بنده بر این باورم این عملکرد خوب شهرداری مشهد به فعالیت مرکز پژوهش‌های شورای این شهر باز می‌گردد.
شهرام دبیری، یکی از اعضای شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: در زمان شورای چهارم فرمانداری به مصوبه‌ی راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ها ایراد گرفت. معتقدم مرکز پژوهش‌ها  بودجه‌ی جداگانه نیاز نداشته و می تواند با حمایت مالی شهرداری کارها را پیش ببرد.
وی با تاکید بر اینکه به عقب باز نگردیم، افزود: مرکز پژوهش‌های شورا مصوبه دارد و بهتر است با اعمال تغییراتی مرکز پژوهش‌ها راه‌اندازی شود.
ایرج شهین باهر، شهردار تبریز نیز در این خصوص گفت: در صورت تأسیس مرکز پژوهش های شورا و شهرداری، مجموعه‌ی شهرداری می‌تواند از مرکز پژوهش ها حمایت مالی کند.
مقرر شد این موضوع در کمیته‌ای متشکل از حقوق‌دانان بررسی شده و نتیجه‌ی آن در جلسه‌ی هفته آتی مطرح شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.