عبدالمجید مصلح پنجشنبه شب درگفت و گو با ایرنا افزود:در این راستا هیاتی سه نفره از دانشگاه خلیج فارس با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیر امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی از هفتم آذر بازدید و مذاکره با دانشگاه‌های برتر گرجستان را آغاز کردند.
مصلح ادامه داد: در طرح 'دوره‌های کوتاه‌مدت ایرانشناسی'، دو برنامه 'دوره فشرده ایرانشناسی' به مدت دوهفته' و 'دوره پیشرفته ایرانشناسی' به مدت یک نیم‌سال پیش‌بینی شده است.
وی گفت: این دوره ها با حمایت و همکاری مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و رایزنی علمی سفارت ایران در گرجستان برگزار می شود.
مصلح ادامه داد: محتوای این دوره‌ها شامل آموزش زبان و ادب فارسی، تاریخ ادبیات فارسی، فرهنگ، هنر و معماری ایران و تاریخ و جغرافیای ایران و سایر موضوعات مرتبط است.
وی گفت: نخستین دوره ایرانشناسی دو‌هفته‌ای در اواخر بهمن و اوایل اسفند سال جاری در دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود.
مصلح افزود: یکی از اهداف برگزاری دوره‌های ترمی امکان گذراندن پایان‌نامه و رساله در حوزه ایرانشناسی به ویژه مطالعات خلیج فارس و زبان و ادب فارسی با راهنمایی مشترک اساتید دانشگاه خلیج فارس و دانشگاههای گرجستان است.
وی ادامه داد: در این ارتباط طرح 'دوره‌های کوتاه‌مدت ایرانشناسی' در برنامه سفر تیرماه سال جاری وزیر علوم به گرجستان توسط لیلا رضایی استاد اعزامی از دانشگاه خلیج فارس و استاد کرسی زبان فارسی دانشگاههای گرجستان ارائه شد و مورد استقبال قرار گرفت.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.