به گزارش ایرنا، مولوی محمد اسحاق مدنی در آیین جشن میلاد پیامبر اعظم و امام صادق (ع) و نکوداشت هفته وحدت در مسجد خلفای راشدین کنگان افزود: کمک به اتحاد امت اسلام و اجتناب از دامن زدن به اختلافات بین فرق و مذاهب رسالت سنگینی است که بر دوش عالمان شیعی و سنی است.
وی بیان کرد: هر عالم شیعه و سنی که علم تفرقه را بلند کند به تعبیر رهبری فرزانه انقلاب مزدور دشمن است.
اسحاق مدنی، به سیره نبوی و اهل بیت (ع) در باره وحدت امت اسلام اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر خاتم و اهل بیت مکرم ایشان و اصحاب رسول خدا طلایه داران وحدت بوده و امروز امت اسلام اعم از شیعه و سنی باید حول قرآن و عترت رسول الله به تقویت مشترکات و تحکیم همدلی بپردازند.
وی، جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار وحدت در جهان اسلام دانست و گفت: امت اسلام زمانی از دام مشکلات رها خواهد شد که وحدتی که در جمهوری اسلامی ایران حاکم است را در بلاد خود اجرا و محقق کند.
وی با تشکر از اهتمام ولی امر مسلمین جهان در باره وحدت امت اسلامی گفت: مقام معظم رهبری همچون امام راحل پرچمدار وحدت در بین امت اسلامی است و عزت امروز ملت ایران و همدلی مثال زدنی شیعه و سنی و اقوام مختلف در جمهوری اسلامی مبین این تدبیر عالی است.
مولوی اسحاق مدنی به موضوع قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: بر خلاف تبلیغ سوء دشمنان محبت به اهل بیت پیامبر بویژه حضرت امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و فرزندان گرامی شان از افتخارات اهل سنت است و اذکار تشهد در نماز اهل سنت مبین این دوستی و محبت است.
وی با تبریک نابودی داعش و تقدیر از جبهه مقاومت بویژه رشادت سرلشکر سلیمانی، پیروزی بر داعش را نمونه بارز و ثمره شیرین همدلی عنوان کرد.
اسحاق مدنی با انتقاد از مسلمان کشی توسط برخی حکام کشورهای اسلامی در منطقه اظهار داشت: این نقشه شوم دشمنان است که مسلمانان را به جان هم بیندازند و هرگونه حرکت در این زمینه همصدایی با دشمن است و باید جلوی این کار گرفته شود.
مشاور مدیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: برگزاری مراسم مشترک در مسجد اهل سنت در ایام میلاد رسول مکرم اسلام و امام صادق (ع) جلوه ای مثال زدنی از وحدت است.
حجت الاسلام ابراهیم رازینی افزود: تقویت مشترکات دینی و حرکت و جهت گیری در هدف مشترک، مبنا و معیار وحدت امت اسلامی باشد.
وی به نابودی شجره خبیثه و ملعونه داعش اشاره و بیان کرد: این پیروزی حاصل وحدت شیعه و سنی بود.
رازینی اظهار کرد: اگر وحدت به معنای حقیقی در امت اسلامی حاکم شود اثری از آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیست بر زمین باقی نخواهد ماند.
نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی بر داعش و موفقیت جبهه مقاوت اسلامی نماد و تجلی گاه وحدت امت اسلام حول یک هدف مشترک بود.
سکینه الماسی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی اظهار کرد: انتخابات های مختلف نمونه بارز و مظهر وحدت در کشور در چند دهه گذشته بوده است.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت گفت: در هفته وحدت ده ها برنامه در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شده و یا اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام سید احمد احمدی افزود: برگزاری همایش فقه مقارن با حضور علمای شیعه و سنی یکی از مهمترین این برنامه بود که برای تحکیم همدلی علمای فریقین در شهر کنگان برگزار شد.
استاندار بوشهر گفت: تفرقه افکنی سیاست راهبردی دشمن برای نیل به مقاصد شوم است که باید مواظب آن بود.
عبدالکریم گراوند افزود: وحدت و همدلی در استان بوشهر مثال زدنی است.
7208/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.