اصغر پیرهادی روز پنجشنبه در حاشیه نشست راهبردی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در گفت وگو با ایرنا افزود: اجرای طرح شمیم نقشه برداری کاداستر بادقت پنج سانتیمتری با ارتباط با ایستگاه های ثابت و برداشت آنی که با ارتباط مخابراتی و سیم کارت های متصل شده بر روی دستگاه های متحرک (روور) و در راستای پیاده سازی قانون حدنگار و یکپارچه سازی نقشه های کلی انجام می شود.
وی تصریح کرد: در ادامه این طرح تمام ارگان ها، اداره ها و نقشه برداران نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات خواهد شد.
پیرهادی اضافه کرد: با اجرای طرح شمیم تثبیت موقعیت املاک در کاداستر دقیق تر و صحیح تر انجام و باعث جلوگیری از تداخل و تعارض املاک می شود و در عمل نیز استقرار پلاکهای ثبتی در موقعیت جهانی صحیح تر انجام می شود.
وی یادآورشد: از دیگر مزیت‌های راه اندازی سامانه شمیم جلوگیری از هرج و مرج‌های مالکیتی پس از حوادث غیرمترقبه است و چنانچه از این پس با وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، حدود املاک از بین برود شبکه شمیم از بسیاری از نابهنجاری ها در این حوزه جلوگیری می کند.
وی یادآور شد: استان بوشهر توانست با استفاده از چهار دستگاه روور نسبت به سایراستانها در اجرای این طرح پیشگام باشد و باتوجه به افزایش این دستگاهها به هشت دستگاه تلاش می شود خدمات بیشتر و سریعتری به مردم ارائه شود.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.