مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در هشت ماه نخست امسال 268 دریانورد در حوادث دریایی نجات یافتند.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی بنچاری در جلسه امضا تفاهمنامه میان ادارات کل بنادر و دریانوردی استان و فرودگاه‌های استان بوشهر، گفت: در این مدت شناورها 101 مورد شرایط اضطراری را به ما اطلاع دادند که ۴۵ مورد مربوط به حادثه دریایی و ۵۶ مورد آن امداد پزشکی بوده و در مجموع این عملیات‌ها تعداد ۲۶۸ نفر نجات پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در نوار ساحلی استان هشت ایستگاه مخابراتی وجود دارد، بیان کرد: با پنج فروند شناور ناجی به همراه نیروی انسانی متخصص در آب‌های خلیج فارس، به سانحه‌دیدگان خدمات‌رسانی می‌‌کنیم.

بنچاری با اشاره به وجود پنج پایگاه جستجو و نجات دریایی در سواحل استان بوشهر افزود: این پایگاه‌‍‌ها شامل عسلویه، دیر، عامری، جزیره خارگ و بوشهر است و در آینده نزدیک پایگاه جستجو و نجات دریایی دیلم نیز به آنها اضافه خواهد شد.

دو تفاهمنامه همکاری جستجو ونجات دریایی و خدمات آتش نشانی میان اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر برای استفاده بهینه از امکانات و ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه، منعقد شد.

 براساس این دو تفاهمنامه، همکاری متقابل در زمینه اعزام واحدهای آتش‌نشانی برای اطفا حریق، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و رزمایش‌های مختلف در حوزه امداد و نجات و آتش‌نشانی توسعه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.