به گزارش ایرنا، ابوذر دهدار روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بر حسب الزام های قانونی موضوع ماده واحده ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، استفساریه مربوط و استعلام دریافت شده از بنیادشهید و امور ایثارگران و نامه سازمان بازرسی، شورای اسلامی شهر بوشهر مستند به تبصره ٤ ماده ٨٠قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور برای بررسی احراز شرایط سمت شهردار وارد شور شد.
وی اضافه کرد: در این نشست که روز بیستم آبان ماه جاری برگزار شد با 6 رای موافق و سه رای ممتنع شرایط غلامعلی میگلی نژاد شهردار بازنشسته بوشهر برای تداوم تصدی سمت شهردار احراز نشد و پایان کار وی در این مسئولیت اعلام شد.
دهدار بیان کرد: متعاقب این تصمیم به موجب تکلیف قانونی موضوع تبصره ذیل ماده ٨٣ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها که مقرر داشته درفاصله بین خاتمه خدمت شهردار تا انتخاب فرد جدید باید یکی از کارکنان شهرداری با انتخاب شورای شهر عهده دار و مسئول اداره امور شهرداری شود بطور فوق العاده از اعضا برای برگزاری نشست و انتخاب سرپرست شهرداری دعوت شد که چهار نفر از اعضای شورا در چهار نشست فوق العاده ای که تاکنون برگزار شده با وجود دعوت قبلی حاضر نشده اند و تاکنون به علت به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا در نشست های فوق العاده تعیین سرپرست شهرداری امکان پذیر نشده است.
وی در باره اظهارات چهار تن اعضای غایب شورای شهر بوشهر در نشست های فوق العاده برای انتخاب سرپرست شهرداری مبنی بر رعایت نشدن تشریفات قانونی در برگزاری این نشست ها از جمله رعایت نشدن فاصله زمانی بین دعوت از آنها بیان کرد: به صراحت بند ٢ماده ٦ آیین نامه اجرائی تشکیلات، انتخابات داخلی و امورمالی شوراهای اسلامی شهرها تعیین دستور، زمان و نوع جلسه (عادی یا فوق العاده) شورا از وظایف ذاتی رئیس شورا است.
وی ادامه داد: در واقع حکم تبصره ذیل ماده ٩ آیین نامه یاد شده به همین اختیار و تکلیف رئیس شورا اشاره دارد زیرا اگر چنین نبود امکان تشکیل نشست برای تعیین جلسه فوق العاده متصور نبود.
دهدار در باره رعایت نشدن فاصله زمانی بین ابلاغ موضوع دعوت نشست تا زمان برگزاری نشست که دربند١ماده ٧ آیین نامه مربوط ٢٤ساعت اعلام شده است گفت: این الزام مربوط به تشکیل نشست های عادی است و این در حالی است که در نشست های فوق العاده قیدفوریت شرط است بویژه در موضوعی با این درجه اهمیت که طبق قاعده کلی منع تعطیلی امور عمومی وظیفه و تکلیف شورای شهر مبنی برتعیین سرپرست شهرداری بطور کامل مستقر بوده است.
وی تاکید کرد: اعضای غائب شورای شهر بوشهر باید بدانند که هر 9 عضو در بدو ورود به شورا سوگند خوردیم که به امانتی که به ما سپرده شده به نحو مطلوب وفادار بوده و حقوق شهروندان را به هر چیزی ارجح بدانیم.
دهدار اظهار داشت: در حالی که یکی از اعضای غایب خود از امضاکنندگان مصوبه پایان کاری شهردار بازنشسته بوشهر بوده به چه دلیل با غیبت خود در نشست تعیین سرپرست شهرداری باعث خلل در روند اجرایی فعالیت های شهرداری و خدمت رسانی به شهروندان شده است.
وی گفت: اعضای غایب در اظهارات خود اعلام کرده اند که ابلاغ دعوت به نشست پیامکی به آنها ارسال شده این درحالی است که ابلاغ های شورا به اعضا به صورت مکتوب صورت گرفته است ( تصویر نامه نیز به آنها ارسال شده) و تمامی آنها طی تماس های تلفنی مراتب را تایید کرده اند.
دهدار یادآور شد: از شهروندان بابت تاخیری که در تصمیم گیری های شورای اسلامی شهر بوشهر رخ داده، پوزش میطلبم و خود و دیگر اعضای حاضر در نشست ها با افتخار در هر جلسه ای و در هر زمانی که تشکیل شود برای احقاق حقوق حقه شهروندان حاضر و قدمی از حقوق مردم بوشهر عقب نخواهیم نشست.
وی گفت: نشست پنجم شورای اسلامی شهر بوشهر برای انتخاب سرپرست شهرداری پیش از ظهر امروز (پنجشبنه) برگزار می شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.