حمیده ماحوزی روز یکشنبه در حاشیه بازدید مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدرسه مصلحیان به عنوان باشگاه برتر کتابخوان درگفت و گو با ایرنا افزود: در استان بوشهر یکهزار و 3 باشگاه کتابخوانی تاسیس شده که از این شمار 9 باشگاه مربوط به شهر بوشهراست.
وی بیان کرد: اکنون19 هزار و 500 دانش آموز استان بوشهر در باشگاههای کتابخوانی فعالیت دارند که این مهم به ترویج کتابخوانی در این استان کمک شایانی کرده است.
ماحوزی افزود: در قالب این باشگاهها دانش آموزان به گروه ها 13 تا 15 نفره تقسیم شده و هر کدام از آنها بعد از خواندن کتاب خود آنرا به سایر اعضا می دهد تا با چرخش کتاب تمامی اعضا به خواندن کتاب های یکدیگر دسترسی پیدا کنند.
وی یادآورشد: دانش آموزان پس از خواندن کتاب ها می توانند به نویسنده کتاب نامه بنویسند و همچنین در صورت داشتن انتقاد آن را بیان کنند.
ماحوزی گفت: باشگاههای کتابخوانی در گام نخست در استان ارزیابی و سپس برترین های آن به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.
بوشهر بعنوان پایتخت کتاب ایران در سال 96 معرفی شده و در این ارتباط فعالیت های گوناگونی در ارتباط با کتاب و کتابخوانی در این استان به اجرا در آمده است.
طرح های 'توزیع کتاب آزادی با همکاری اداره کل امور زندان‌ها و دادگستری، 'توزیع کتاب شفا' در بخش اطفال بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، 'میلاد کتاب با توزیع کتاب در بخش زایشگاه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر از‌جمله برنامه‌های موفق اجرا شده در استان بوشهر برای ترویج فرهنگ مطالعه در سه سال گذشته است.
صبح امروز بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در آیینی با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساحل خلیج فارس در بوشهر پایتخت کتاب ایران آغاز شد.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.