نورالله اسعدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: درپی تماس اضطراری ناخدای این شناور با برج کنترل ترافیک دریایی در ساعت 22:20چهارشنبه شب، نیروهای امدادی با 2شناور و یدک کش در مدت 10 دقیقه به محل اعزام شدند که بدلیل مواج بودن دریا و ارتفاع موج (حدود سه متر) امکان کمک فراهم نشد و حتی شناور قیام 7 از دهانه خور نتوانست خروج کند.
وی اظهارکرد: در زمان عملیات امداد براثر موج شدید دست ناخدای یدک کش بدلیل شکستن شیشه اتاق آن دچار پارگی و آسیب و برای مداوا به بیمارستان اعزام شد.
اسعدی ادامه داد: به منظور سرعت در امدادرسانی از شناور ناجی 9 جزیره خارگ نیز درخواست کمک شد که به گناوه اعزام و تا فاصله 50 متری محل شناور پیش رفت که لحظه ای به گل نشست اما با تلاش زیاد از گرفتارشدن نجات یافت و امکان عملیات امداد رسانی برای آن میسر نشد.
وی گفت: پس از این عملیات در ساعت 23:25 از یک قایق همکار درخواست کمک شد که این قایق نیز قبل رسیدن به موقعیت واژگون و سرنشینان آن در ساعت 01:00 بامداد پنجشنبه به دشواری خود را با استفاده از بشکه به خشکی رسانند.
وی ادامه داد: پس از این عملیات نیز از یک فروند شناور فایبرگلاس برای نجات شناورباری و سرنشینان آن استفاده شد اما باز هم بدلیل حجم سنگین موج امکان کمک رسانی وجود نداشت.
رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه افزود: با وجود تلاش و زحمات زیادی که برای نجات این شناور و سرنشینان انجام شد، ارتباط تلفنی در ساعت 01:55 پنجشنبه قطع شد و از 6 سرنشین شناور یک نفر که با فن شنا آشنا نبود جان خود را از دست داد و مابقی نیز ساعت 7 صبح خود را با شنا کردن و کمک موج در سلامت کامل به خشکی رسانند.
وی بیان کرد: جسد سرنشین این شناور پس از گرفتن از آب به خشکی انتقال یافت.
اسعدی افزود: این شناور خالی از کالای تجاری بود و طبق اطلاعات واصله در بندر امام به ثبت رسیده است.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.