به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر افزود: توجه به رعایت آداب و اخلاق در جامعه بسیار مهم است و باید شورای فرهنگ عمومی در این زمینه بیشتر فعال شود.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر محبت به اهل بیت (ع) و عشق به امام حسین(ع) به عنوان باور و اعتقاد قلبی به فرهنگ عمومی در بین مردم تبدیل شده است.
امام جمعه دیر اضافه کرد: اگر احترام به والدین، حفظ محیط زیست، انضباط اجتماعی و وجدان کاری، قدرشناسی، فرهنگ شهادت طلبی و اقتصاد مقاومتی به فرهنگ عمومی تبدیل شود، در جامعه تحول شگرفی ایجاد می شود.
وی اظهارداشت: صرفه جویی در مصرف آب، توجه به تولید داخلی و کیفی بخشی به کالاهای داخل باید زیاد تکرار شود تا به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
فرماندار دیر گفت: بیان مسائل و مشکلات و ارائه راهکار مناسب برای اجرا در شورای فرهنگ عمومی ضروری است.
حمزه اعتماد افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید افزایش یابد و دستور جلسه بعد هم باید مطرح شود تا اعضا با اطلاعات کامل و به روز وارد جلسه شوند و به مطالب مطرح شده بپردازنند.
وی در ارتباط با ظرفیت شورای فرهنگ عمومی گفت: این شورا ظرفیتی مهم و تاثیر گذار در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارد و همه باید به دقت مصوبات و تصمیم های این شورا را در حوزه کاری خود دنبال و اجرایی کنند.
فرمانداردیر در باره طراحی تندیس سردار شهید یوسف بردستانی در بردخون اظهارداشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و قدرشناسی از فداکاری شهدا وظیفه همه آحاد جامعه است و انجام این کار بسیار مطلوب و پسندیده است و انتظار داریم که در طراحی، ساخت و جانمایی آن دقت لازم صورت گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر با اشاره به 14آبان روز فرهنگ عمومی گفت: بیاییم همه با هم احترام، عشق، مهربانی، صداقت، نوع دوستی، رعایت حق تقدم، حقوق شهروندی و تحمل مخالف را به همدیگر هدیه کنیم.
غلامرضا ناطقی پور افزود: شهرهای امروزی، سرشار از عناصر و آرایه های نامناسب و آشفته هستند و شهروندان به نوعی غرق دراین همه آشفتگی، نیازمند مواجهه با فضای هایی مناسب، زیبا و هماهنگ با محیط خود هستند.
وی گفت: بی شک ورود هنر بویژه تندیس های شهری به عرصه فضاهای شهری، یکی ازمناسب ترین راه حل ها برای زیباسازی فضاهای محیطی و ساختن فضاهایی برای تمرکز و تعامل شهروندان درشهرهاست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر در باره برنامه طراحی و نصب تندیس سردار شهید اسلام شهید یوسف بردستانی در بردخون اظهارداشت: شخصیت و روحیات شهید باید مورد دقت قرار بگیرد و پس از آن چهره زیبایی از این سردار هشت سال دفاع مقدس مد نظر باشد.
وی اضافه کرد: علاوه بر مهارت هنرمند درخلق یک اثر حجمی زیبا و متناسب، شناخت فضاهای شهری مورد بحث و تسلط هنرمند به آن نیز می تواند به توفیق هرچه بیشتر اثر بیانجامد.
ناطقی پور، تصمیم های شورای فرهنگ عمومی را برای از بین بردن سنت ها و آداب و رسوم ناروا موثر دانست و اظهار کرد: خروجی این نشست ها باید بنایی برای تقویت ارزش ها و ترویج فرهنگ اسلامی و الهی در زندگی مردم باشد تا از مزایای آن بهره مند شوند.
7207/6043**
خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.