به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری یکشنبه به مناسبت 14 آبان 'روز فرهنگ عمومی' در دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه اردستان گفت: امروزه با کمال تاسف فرهنگ سوزی می شود و مسائلی در جامعه رواج پیدا کرده که با عرف ملی و مذهبی همخوان نیست.
وی افزود: فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به عنوان پشتوانه ای محکم باید به طور مناسب جایگزین آنها شود و در این میان روحانیون، دانشگاهیان، فرهنگیان، مسئولان فرهنگی و اجتماعی می توانند به عنوان بازوان شورای فرهنگ عمومی مسائل روز جامعه و نیازهای مردم را رصد کرده، فرهنگ اصیل را مانند بحث اقتصاد مقاومتی وارد زندگی روزمره کنند.
امام جمعه اردستان بیان کرد: فرهنگ سازی نیازمند زمان، پشتوانه قوی فکری و اراده ای استوار است تا با تشکیل هیاتی اندیشه ورز و استفاده از قدرت و نفوذ رسانه در این راه گام برداریم.
وی اضافه کرد: ترویج و پاسداری از فرهنگ ملزوماتی دارد که خبرنگاران در این میان یکی از مهمترین عوامل هستند و به واقع نماینده بخش های مختلفی از قشرها و فرهنگ رایج جامعه محسوب می شوند.
حجت الاسلام دهشیری عنوان کرد: از سوی دیگر اگر رسانه ها نباشند و خبرنگاران مطالبه گری نکنند، مسئولان گاهی ممکن است به فراموشی و روزمرگی دچار شده و از وظیفه اصلی و پاسخگویی غفلت کنند.

85 درصد مصوبه های شورای فرهنگ عمومی اجرا شد
..........................................................................
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان نیز در دیدار اصحاب رسانه، از اجرایی شدن 85 درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد.
فضل الله بصیرت گفت: دشمن برای کمرنگ جلوه دادن ارزش های دینی و ملی از هیچ تلاشی دریغ ندارد و در این راستا تعیین 11 خرداد به عنوان 'روز ایثار و شهادت' و 'هفته فرهنگی' از هفت تا 14 آبان ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی اردستان از مهمترین مصوبه های این شورا می باشد.
وی دفاع از ارزش های دینی و ملی را از اولویت های شورای فرهنگ عمومی اردستان عنوان کرد و افزود: این شورا با همکاری سایر مجموعه های فرهنگی، اجتماعی و گروه های درگیر در مسائل جامعه برای تمهید راهکارهای مناسب جهت خنثی کردن هدف های شوم دشمنان و ارتقا و ترویج برنامه ها و طرح های اصیل ایرانی اسلامی به منظور کاهش آسیب پذیری جامعه گام برمی دارد.
به گفته او، شورای فرهنگ عمومی اردستان با هدف سیاست گذاری، هدایت فرهنگی جامعه و استفاده از صاحب نظران و چهره های فرهنگی از سال 1385 به ریاست امام جمعه و دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تشکیل شده است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.