به گزارش ایرنا، حسین غفاری روز شنبه در همایش تخصصی پدافند غیرعامل پرتوی در بوشهر افزود: با تولید این میزان برق از نیروگاه اتمی بوشهر معادل 6 میلیارد و 100 میلیون لیتر نفت خام به ارزش 2 میلیارد دلاری در تولید برق از نیروگاه های سوخت فصیلی صرفه‌جویی شده است.
وی با اشاره به بالا بودن ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: این نیروگاه با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته بین‌المللی در سطح بالایی از ایمنی قرار دارد.
رئیس شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی باید پس از تولید هر هفت میلیون کیلووات ساعت یک سوم تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر بازسازی و بهسازی شود.
وی ادامه داد: برای سال جاری 303 شبانه ‌روز فعالیت برای نیروگاه اتمی بوشهر برنامه‌ریزی شده و فعالیت این نیروگاه در دهه سوم بهمن ماه امسال متوقف می شود.
غفاری یادآورشد: ظرفیت تولید نیروگاه اتمی بوشهر یکهزار مگاوات برق است و در هر ساعت 220 هزار تن آب از خلیج فارس به سمت مدارهای این نیروگاه هدایت می‌شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: هفته پدافند غیرعامل از 6 تا 12 آبان ماه است که با برگزاری ویژه برنامه های مختلفی در استان بوشهر آغاز می شود.
کاظم مرادی با اشاره به آمادگی برای برگزاری رزمایش پرتوی در پایان سال جاری در استان بوشهر اظهار داشت: پدافند غیرعامل 9 کارگروه تخصصی دارد که در این ارتباط ارائه آموزش های تخصصی لازم برای آنها پیش بینی شده است.
مراسم رسمی بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر 21 شهریور ماه سال 1390 به حضور مقام های ایرانی و روسی
برگزار شد.
7212/6043
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.