امرالله پاراد روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این درحالی است که اوج بار مصرف برق استان بوشهر یکهزار و 760 مگاوات تعیین شده و فراتر رفتن از این عدد احتمال خاموشی را افزایش می دهد.
وی بیان کرد: مصرف این میزان برق تاکنون در استان بوشهر سابقه نداشته و در شرایطی که ساعت کار ادارات تغییر و کاهش پیدا نکرده بود هم اکنون در برخی از نقاط این استان با خاموشی برق همراه بودیم.
پاراد با اشاره به اینکه تغییر ساعت ادارات اوج بار مصرف برق استان بوشهر را 70 تا 100 مگاوات پایین آورده است بیان کرد: بالا رفتن از اوج بار مصرف احتمال خاموشی در استان بوشهر را افزایش داده و از هم استانی ها انتظار داریم در مصرف برق نهایت صرفه جویی را داشته باشند.
وی گفت: در این ارتباط از مشترکان انتظار داریم در ساعت های اوج مصرف برق روز یعنی 13 تا 17 و اوج مصرف شب یعنی 20 تا 23 از وسایل برقی غیرضروری پرمصرف استفاده نکنند.
پاراد اضافه کرد: برای استفاده از وسایل سرمایشی مانند کولرهای گازی و اسپیلت‌ها نیز تنظیم دمای آن بین دمای 23 تا 25 درجه و سرویس بموقع آنها می تواند در کاهش مصرق برق این دستگاه کمک تاثیرگذاری کند.
وی با اشاره به اینکه 81 درصد مشترکان برق استان بوشهر خانگی هستند اظهار داشت: در استان بوشهر افزون بر 427 هزار مشترک برق وجود دارد که 81 درصد آن خانگی و سرانه مصرف برق آنها مشترکان بیشتر از میانگین کشوری است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.