به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کنگان افزود: انتظار مردم بویژه جوانان ورزشکار این است که شرکت های نفتی و غیرنفتی این منطقه مانند نفت آبادان، مس کرمان، ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان از بخش ورزش و تیم های ورزشی شهرستان کنگان حمایت کنند.
وی اضافه کرد: ورزشکاران و تیم های ورزشی همجوار صنایع عظیم نفت و گاز حتی برای شرکت در اردوها و مسابقات ورزشی نیز از مشکلات متعدد مالی رنج می برند، این در حالی است که با همین دست خالی حائز دهها مقام استانی و کشوری و بین المللی در رشته های مختلف شده اند.
امام جمعه کنگان ادامه داد: انتظار مردم توسعه متوازن و عادلانه ورزش و اعتبارات و کمک ها به همه شهرها و روستاهاست.
وی به توصیه دین مبین اسلام و بزرگان دین به ورزش و نشاط و سلامتی پرداخت و بیان کرد: احداث یک ورزشگاه به منزله احداث یک بیمارستان است با این تفاوت که کار ورزشگاه پیشگیری از بیماری است.
محمودی، بر ضرورت توجه به ورزش به جای تماشای آن و نیز تقویت روح پهلوانی و اخلاق در ورزش تاکید کرد.
امام جمعه کنگان در بخش دیگری از خطبه ها به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای درخشان کشور ، ضمن تاکید بر ضروت توجه جدی به نخبه پروری و حمایت علمی و عملی از آنان اظهار داشت: تقویت و حمایت از نخبگان این شهرستان وظیفه ای همگانی است که می تواند به توسعه شهرستان کمک کند.
وی غفلت نکردن از توطئه و مکرهای دشمن، لزوم افزایش توان موشکی کشور ، عکس العمل جدی کشورمان در برابر نقض برجام، جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم را از مهمترین توصیه های رهبری عنوان و بر لزوم توجه جدی به منویات معظم له توسط مردم و مسئولان تاکید کردند.
خطیب جمعه با تسلیت ماه صفر و ایام حزن و ماتم اهلبیت و بیان فرازهایی از خطبه های سترگ و روشنگرانه سید الساجدین (ع) بر لزوم احترام به ماه عزای حسینی و برگزاری مجالس عزاداری در ماه صفر تاکید کرد.
محمودی با اشاره به نزدیک شدن به مراسم پیاده روی عزاداران حسینی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: شایسته است زائران هر کدام به نیابت از یکی از شهدا در پیاده روی شرکت کنند و کسانی که توفیق تشرف در کنگره عظیم و بی نظیر جهان یعنی اربعین را ندارند به موکب های کشورمان و کشور عراق کمک کنند.
امام جمعه کنگان به گلایه مردم کنگان نسبت به تعرفه های بالای برق و آب اشاره و بیان کرد:اینکه هم اکنون عمده درآمد کشور از این شهرستان است اما با توجه به اینکه حدود هشت ماه از سال مردم این منطقه و استان بدلیل گرمای شدید مجبور به استفاده از وسایل سرمایشی اند مجلس شورای اسلامی قانونی مصوب تا تعرفه حامل های انرژی در استان بوشهر بویژه شهرستان کنگان کاهش یابد.
7208/6043**
خبرنگار: ابوذر حسین پور** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.