به گزارش ایرنا، جمشید تقی زاده روز سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: از دیگر رویکردهای وزارت کار و امور اجتماعی استفاده از نظرات و مصوبه هایی است که شورای هماهنگی استان ها بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های هر استان اتخاذ و به شورای معاونان وزارتخانه ارائه کرده و پس از تصویب توسط معاونان به عنوان مصوبه وزارتخانه تصویب می شود.
وی افزود: اجرای طرح هر ایرانی یک مهارت و مهارت آموزی و اهتمام به این مقوله با همکاری فنی و حرفه ای برای همه اقشار بر اساس منویات مقام معظم رهبری از سیاست های وزارت کار است.
تقی زاده یادآور شد: محرومیت زدایی، اجرای طرح تشکل های هزار روستا هزار تعاونی و پایداری صندوق های حمایتی از برنامه های 9 گانه این وزارتخانه است.
استاندار ایلام نیز گفت: با وجود بهره گیری از ظرفیت های کلان چون نفت و گاز، اربعین، کشاورزی و صنایع دستی اما نرخ بیکاری در استان ایلام زیاد است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: فعال کردن صنایع پایین دستی در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و نیز استفاده بهینه از پتانسل های صنایع ذستی، گردشگری و به ویژه اربعین می تواند چهره بیکاری ایلام را تغییر دهد.
وی با اشاره به موضوع اربعین و حضور میلیونی زائران که از سراسر کشور به استان ایلام سفر می کنند، تاکید کرد: این خیل عظیم نیروی انسانی بهره اقتصادی برای استان ایلام ندارد و بعدهای سیاسی این موضوع به ابعاد اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، اجتماعی آن سایه انداخته است در حالیکه اربعین باید به فرصتی مغتنم برای اشتغالزایی و فرهنگی برای استان ایلام تبدیل شود.
وی گفت: یکی دیگر از راه های اشتغال زایی در استان ایلام ایجاد کارگاه های فرآوری، بسته بندی، تبدیلی و تکمیلی در زمینه زیربخش های کشاورزی و نیز توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی می تواند هم فرصت های شغلی را افزایش دهد و هم موجب شکوفایی کشاورزی استان ایلام شود.
سلیمانی دشتکی با اشاره به طرح ملی اشتغال فراگیر و نیز طرح توسعه روستایی و تحول اشتغال زایی در روستاها اظهار کرد: توسعه روستاها و مناطق محروم، رشد صنایع دستی، صنعت و ایجاد کارگاه های اشتغالزا در استان 100 هزار میلیارد ریال هزینه نیاز دارد که نیازمند حمایت دولت دارد.
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید بیش از گذشته ظرفیت های استغالزایی زیر بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، گردشگری، اربعین و ... در استان فعال شود.
سلام امینی افزود: استان ایلام با وجود وسعت و جمعیت کم اما بیشترین نرخ بیکاری را نسبت به میانگین کشوری دارد و فعالیت ها در زمینه اشتغالزایی و توسعه استان چندان رضایت بخش نیست.
وی تاکید کرد: بیکاری ابتدا موجب نارضایتی در افراد و خانواده ها و در دراز مدت منجر به شکل گیری و بروز ناهنحاری های اجتماعی، فرهنگی، دینی، اقتصادی و حتی امنیتی می شود.
شرکت در نشست شورای اداری دستگاه های زیر مجموعه وزارت کار و امور اجتماعی و بازدید از بیمارستان تامین احتماعی از برنامه های سفر یک روزه معاون وزارت کار به استان ایلام است.
خبرنگار: زهرا موسوی** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.