به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز پنجشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت نفت وگاز گچساران افزود: باتوجه به اینکه شهرستان های گناوه و دیلم در جوار تاسیسات نفت وگاز و مسیر لوله های نفتی انتقال به جزیره خارگ قرار دارند ، ایجاب می کند که در حوزه پیرامونی مسئولیت های اجتماعی نفت به این مناطق به عنوان یک تکلیف و وظیفه بخوبی پشتیبانی و مساعدت لازم شود.
وی اظهارکرد: درطول نوار ساحلی و خشکی شهرستان های گناوه ودیلم لوله های نفتی متعدد و چندین حلقه چاه نفت وجود دارد که مردم آنرا سرمایه های ملی دانسته و بدون هیچگونه چشمداشتی از آنان حفاظت و پاسداری می کنند.
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: متولیان نفتی در منطقه از جمله حوزه نفت وگاز گچساران که بخش زیادی از تاسیسات آنان در مناطق شهرستان های گناوه ودیلم وجود دارد باید اعتباراتی که به حوزه های فرهنگی و ورزشی آنان اختصاص می یابد برای این نقاط نیز درنظر بگیرند اما دراین زمینه توجهی نشده است.
وی اظهارکرد: بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه در شمال استان بوشهر بخصوص مناطقی که در جوار تاسیسات نفت و گاز واقع هستند از حداقل امکانات فرهنگی و ورزشی محرومند هستند.
خدری گفت: بمنظور بهره مندی مردم از حمایت های نفت در زمینه های ورزشی و فرهنگی ، نشست ها و پیگیری های مستمری از جمله با وزیر نفت صورت گرفته که امیدواریم با تعامل و حسن توجهی که ایشان به این مناطق دارند خدمات خوبی ارایه شود.
فرماندارگناوه هم گفت: این شهرستان باوجود اینکه در مناطق نفت خیز و درمسیر خطوط صادراتی کشور قرار دارد اما از امکانات و حقی که باید ازطریق آلایندگی و دیگر مسئولیت های اجتماعی نفت شامل شوند، بهره مند نیستند.
سیدعلی پاک نژاد افزود: ورزشکاران و تیم های ورزشی متعددی در این شهرستان وجود دارد که باوجود مشکلات حاد مالی در سطح ملی و کشوری افتحارات زیادی کسب کردند و نیازمند حمایت از طریق بودجه های فرهنگی و ورزشی هستند.
وی گفت: استفاده از نیروهی بومی و مساعدت به طرح و برنامه های فرهنگی شهرستان های گناوه ودیلم باید در اولویت شرکت های نفتی منطقه قرارگیرد.
فرماندارگناوه خواستار مشخص شدن وضعیت هرچه سریع تر طرح میدان امام علی(ع) شهر گناوه و مالکان در جوار آن توسط نفت شد.
بخشدار امام حسن دیلم نیز گفت: مطالبه های بحق مردم این بخش باوجود اینکه بارها بگوش مسئولان مربوطه در حوزه نفت رسیده تنها در حد حرف باقی مانده و اقدامی صورت نگرفته است.
کریم خلیفه لیراوی افزود: مردم این دیار درحالیکه میزبان بخش اعظمی از تاسیسات نفت وگاز گچساران هستند اما هیچگونه مساعدت و همکاری ازجمله در زمینه های اشتغال، ورزش و فرهنگ که حق آنان است نمی شود .
وی گفت: بیشتر روستاهای این بخش حتی یک زمین و سالن چندمنظوره ورزشی ندارند و در زمینه آموزشی و راه نیز مشکلات عدیده ای دارند .
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران نیز گفت: وظایف و اختیارات این مدیریت و هرگونه همکاری و کمکی درمسایل ورزشی و فرهنگی در چارچوبی که قانون تعریف کرده اعمال می شود.
هوشنگ صیدالی افزود:از نماینده مجلس و فرمانداران گناوه ودیلم انتظار داریم که خواسته و نیازهای مناطق خود را با راهکار تهیه و پروژه های موردنیاز را تعریف و ارایه دهند تا در باره آنان تصمیم گیری شود.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران 25 درصد از نفت کشور را تولید می کند و گستره فعالیت آن در چهار استان فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/ 6045** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.