به گزارش ایرنا، سید اصغر صالحی در این آیین ساخت یک واحد مسکونی در روستای کردوان علیا به نمایندگی از 550 واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان دشتی افزود: از این شمار 300 واحد مسکونی در دهستان کبگان برای مقاوم سازی و 250 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفرجمعیت شهرستان دشتی شامل شهرهای کاکی، شنبه و بادوله در قالب طرح مقاوم سازی احداث می شود .
وی یادآورشد: برای هر واحد مسکونی 200 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 12 ساله پرداخت می شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دشتی اضافه کرد: با توجه به اینکه دهستان کبگان شهرستان دشتی از محرومترین نقاط شهرستان دشتی بوده و از نظر طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی نسبت به سایر نقاط وضعیت ضعیف تری داشته 300 واحد مسکونی نیز در این منطقه ساخته می شود.
صالحی اضافه کرد: پیرو پیگیری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی و دستور دکتر تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور مقرر شد وضعیت تسهیلات در دهستان کبگان به صورت ویژه پرداخت شود.
وی افزود: بر اساس برنامه بنیاد مسکن کشور امسال مبلغ 15 میلیارد ریال و به ازا هرواحد مسکونی 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و تا سقف 300 واحد مسکونی در دهستان کبگان دشتی پرداخت می شود.
این مقام مسوول تصریح کرد: تاکنون 55 درصد واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاهای دشتی مقاوم سازی شده که میانیگین کشوری 40 درصد است .
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6045**خبرنگار: علی اشکو ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.