به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری روز شنبه در همایش هیات های مذهبی و خادمان اهل بیت (ع) این شهرستان افزود: پایه و بنیان انقلاب اسلامی که بدست معمار کبیر انقلاب امام راحل و حمایت مردم به ثمر رسید نشات گرفته از مکتب اهل بیت(ع) است.
وی اضافه کرد: عزاداری سید و سالار شهیدان حسین (ع) از بزرگترین شعائر مذهبی شیعیان است که پس از قرن ها هنوز پابرجا و ماندگار مانده است.
امام جمعه دیلم بر حمایت مسئولان و حضور موثر آنها در کنار هیات های مذهبی تاکید کرد و از آنان خواست درهمه کارها، صداقت، صمیمیت و توجه به دستورات الهی را در نظر بگیرند و از رقابت های عبادت سوز و بی مورد بپرهیزند.
رئیس شورای هیات های مذهبی دیلم گفت: یکی از اهداف برپایی این همایش، برنامه ریزی لازم آیین های دهه اول محرم است که در این ارتباط از شهرداری انتظار داریم نسبت به شتسو شوی معابر و خیابان های منتهی به مساجد و حسینیه ها، جمع آوری سد معابر و بنرهای تبلیغاتی همکاری کند.
مهدی زآبی افزود: نیروی انتظامی و سپاه تمهیدات لازم به منظور ایجاد نظم و امنیت و کنترل عبور و مرور در دهه اول محرم بیاندیشند.
زآبی بیان کرد: تمامی هیات های مذهبی نسبت به اجرای برنامه های قرآنی و سخنرانی ها اهتمام ورزند و از بدعت ها در عزاداری بجد خودداری شود.
رئیس شورای هیان های مذهبی دیلم گفت: براساس برنامه ریزی و هماهنگی های به عمل آمده حرکت دسته جات عزاداری در روز عاشورا ساعت 7:30 صبح از محل بیت الحسین شروع خواهد شد.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/7215**
خبرنگار: محسن صادقی آزاد** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.