به گزارش ایرنا، علیرضا یوسفی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی سلامت، ایمنی و بهداشت عوامل اجرای پسماند بادستورکار لزوم سلامتی شاغلان این حوزه، افزود: به استناد ماده 5 قانون مدیریت پسماند، مدیران اجرایی پسماند در شهرها، در مناطق روستایی و تولید کنندگان پسماند ها بجز پسماند های عادی در بخش های مختلف درمان و یا تولید را شامل می شود که ملزم هستند براساس معیار ها و ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ترتیبی اتخاذ کنند تا سلامت، بهداشت و ایمنی عوامل اجرایی تحت نظارت آنها تامین و تضمین شود.
وی گفت: در این ارتباط وزارت بهداشت ودرمان دستورالعمل مربوطه را از جمله حقوقی که شاغلان بخش پسماند دارند و مدیران این حوزه ملزم به تامین و انجام آن هستند، تدوین و ابلاغ کرده است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان گناوه بیان کرد: براین اساس انجام معاینات طب کار همه شاغلان حداقل سالی یک بار توسط کارفرما باید انجام شود.
وی ادامه داد: آموزش نحوه استفاده و الزام عوامل اجرای پسماند به استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب حین کار از دیگر تمهیدات الزام آور کارفرما در قبال این شاغلان است.
یوسفی گفت: کارگران این حوزه به دلایل مختلف از جمله وجود عوامل زیان آور متعدد بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی در محیط کار، پایین بودن سطح آگاهی و فرهنگ سلامت، وضعیت درآمدی و معیشتی ضعیف از گروه های شغلی بسیار آسیب پذیر در جامعه هستند که نیاز به توجه ویژه دارند،
وی افزود: در زمان حاضر باتوجه به واگذاری خدمات طب کار به بخش خصوصی، مدیران اجرایی پسماند ملزم به خرید خدمت در مورد طب کار از بخش خصوصی خواهند بود که تحت نظارت مرکز بهداشت فعالیت می کنند.
دراین جلسه مقرر شد مدیران اجرایی بخش پسماند ضمن اولویت بندی فعالیت هایی که باید در این حوزه انجام دهند مواردی مانند انجام طب کار شاغلان در ارایه آموزشهای لازم را در دستور کار امسال قرار دهند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.