به گزارش ایرنا، دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر در این آئین اظهار داشت: این بنیاد پیش از این در 26 استان کشور راه اندازی شده که با راه اندازی آن در استان بوشهر در زمینه عفاف و حجاب شاهد اقدامات ارزشمندی خواهیم بود.
حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: کارکرد اصلی این بنیاد نشر و ترویج فرهنگ اسلامی برای مقوله عفاف و حجاب در جامعه است که با تکیه بر ظرفیت های مردمی و نهادهای دولتی و غیر دولتی انجام می شود.
وی گفت: تشکیل کانون عفاف و حجاب در دانشگاه ها، آماده سازی نسل جهان برای مقابله با تهاجم فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، برقراری ارتباط موثر بین حوزه و دانشگاه برای تدوین علمی مباحث عفاف و حجاب از دیگر کارکردهای بنیاد عفاف و حجاب به شمار می رود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: عفاف و حجاب یکی از شاخصه های حیات کریمانه انسان است و جامعه ای که عفاف و حجاب ندارد از شاخصه هایی مغایر با کرامت انسانی رنج می برد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در این ارتباط بانوان با حجاب خود مسیر کرامت را طی و یک مقابله عملی با تهاجم فرهنگی انجام می دهند.
وی ادامه داد: بنیاد عفاف و حجاب مبشر این نگاه کریمانه اسلام به انسانیت از طریق مقوله حجاب است که در این ارتباط باید همه دستگاهها و نهادهای مردمی تلاش لازم را داشته باشند.
صفایی بوشهری بیان کرد: یکی از سیاست های راهبردی دشمنان اسلام این است که این بخش را دچار آسیب کنند و در این زمینه از دیرباز برنامه های متنوعی را آغاز کردند که اوج آنها تسلط بر گستره برخی کشورهای اسلامی از طریق تهاجم فرهنگی است.
وی گفت: انسان در دنیا باید بر بال کمال نشسته و هر روز مرتبه ای از کمال را طی کند و چنانچه جامعه در مسیر رشد نباشد حالت ایستایی انسان تبدیل به یک حالت میرایی می شود.
در حاشیه این آئین چهار تفاهم نامه بین بنیاد و عفاف و حجاب استان بوشهر و اداره کل آموزش و پرورش، دادگستری، سپاه امام صادق (ع) و نهاد رهبری در دانشگاه های استان بوشهر منعقد شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمدشهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.