به گزارش ایرنا، منصور کبگانیان روز جمعه در آئین روز جهانی قدس در جمع راهپیمایان بوشهری افزود: هرچند فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب توسط برخی ها هرج و مرج معنی شده ولی هدف ایشان ایجاد تلاش منسجم برای حفظ انقلاب است.
وی یادآورشد: گروه های مختلف از جمله جوانان، دانشگاهیان و علما در این شرایط کنونی باید براساس خط مشی و مکتب امام خمینی(ره) حرکت کنند.
کبگانیان گفت: شناخت مکتب امام (ره) به معنی بازخوانی وصیت نامه امام خمینی است که باید از طریق ارتباط با بزرگان و علما بصورت منظم و دقیق انجام شود.
وی ادامه داد: امروزه عمده جنگ دشمن فرهنگی است و باید در این شرایط حرکت اصولی و دقیق انجام داد.
کبگانیان اضافه کرد: فرمان آتش به اختیار رهبری نیز به منزله تبعیت از ولی فقیه و انجام کار عمیق بوده و به معنی اقدام های احساسی نیست.
وی تاکید کرد: پیروزی مسلمانان در این شرایط مشروط به حضور یکپارچه و منسجم آنان در عرصه است.
کبگانیان اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی نبود مسئله فلسطین نیز تمام شده بود ولی حال که این شرایط محیاست باید برای دفاع از قدس شریف مقتدرانه و متحد ایستادگی کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید بسیاری از مسایل را بصورت واقعی برای جوانان یادآورکرد افزود: رژیم پهلوی برای انجام تمام کارهای خود از اسرائیل کسب اجازه می کرد و این رژیم برنامه وسیعی برای تسلط اسرائیل بر منطقه خاورمیانه داشت.
کبگانیان با اشاره به اینکه بزرگان دیروز نباید واقعیت ها رژیم سابق را از جوانان پنهان و به آنها دروغ بگویند اظهارداشت: امروز برخی ها تعبیر اشتباه و نادرستی از دوران پهلوی برای جوانان معرفی و آنان را گمراه می کنند.
وی با بیان اینکه 2 نگرش انفعالی و فعال در زمینه انقلاب اسلامی وجود دارد اظهارداشت: در نگرش انفعالی کوتاه آمدن در برابر استکبار مطرح است و این نوع نگرش و رفتار ذلیلانه در قانون اسلامی معنی نداشته و محکوم به شکست است.
کبگانیان اظهارداشت: هرگونه تواضع در مقابل مستکبر درست نیست و در این نوع نگرش هدف این است که ما را در فرهنگ و اقتصاد جهان حل کنند که متاسفانه برخی از نفوذی ها در داخل کشور این حرکت دشمن را بصورت خزنده دنبال می کنند.
دبیر ستاد راهبردی نقشه جامع شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در نگرش اسلامی و فعال نیز در قالب آن با دنیا بصورت فعال برخورد برای حفظ منافع ملی نسبت به دنیا حساس هستیم و همچنین برای جلوگیری از وقوع جنگ باید اقتدار خود را حفظ کنیم.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان ' روز جهانی قدس' نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
6047/6045** خبرنگار: موناعیدان ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.