به گزارش ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن روز جمعه ایرنا نمابر شده، آمده است: قدس میعادگاه عروج پیامبر و اولین قبله مسلمانان در سرزمین فلسطین به شمار می رود و اعلام روز جهانی قدس بعنوان روز همگانی ملت ها در مبارزه با صهیونیسم بین الملل میراث ماندگار و حکیمانه بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی است.
در این بیانیه آمده است: یوم الله قدس محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی بویژه ملت مسلمان ایران در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسئله نخست جهان اسلام است.
این بیانیه افزوده است: روز قدس با تکرار و بازنمایی سالانه خود این آرمان اسلامی، انسانی، اخلاقی را همواره فراروی جامعه بشری قرار داده و هرگز به آن اجازه گم شدن در پیچ و خم هیاهوهای تصنعی و دروغین جهان را نمی دهد. به گونه ای که پس از گذشت سال ها با تبدیل شدن به آئینی و میعادگاهی فرا مرزی برای اعتراض علیه ظلم، تجاوز، تعدی و نیز دفاع از مظلومان و مستضعفان، هراس و وحشت را در اردوگاه سلطه و استکبار و صهیونیسم بین الملل رقم زده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: امروز شاهد آن هستیم که جنگ و کشتار نیابتی گروه های تروریستی و تکفیری و وهابی سفاک در شماری از ممالک اسلامی از جمله عراق، سوریه، لبنان و قتل و عامل مردم مظلوم و بی دفاع یمن، رفتارهای سفاکانه با مردم بحرین تشدید و تداوم و کشتار و محاصره مردم در سرزمین های اشغالی مشاهده می شود.
در این بیانیه تصریح شده است:این اقدام ها حلقه های به هم پیوسته فتنه هایی است که طراحی و فرماندهی پشت صحنه آن مشتی صهیونیست نژاد پرست هستند که بر هرم قدرت و کانون فرمانروایی آمریکا و اروپا سلطه دارند و به خیال خام خود در صدد به فراموشی سپردن ارمان بزرگ مسلمانان یعنی سرزمین اشغال شده فلسطین و قدس شریف هستند.
در این بیانیه آمده است: رزمندگان جان بر کف منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاسی به وصایای جاودان حضرت امام (ره) و منویات هدایت بخش مقام معظم رهبری به عهدی که با امام عزیز و شهیدان همیشه جاوید انقلاب بسته پایدار است و با بصیرت مندی و آمادگی همه جانبه و قاطعیت تمام به دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها بویژه آرمان مقدس فلسطین خواهند پرداخت.
در پایان این بیانیه آمده است: منطقه دوم ندسا با اعلام تبعیت محض از آرمان های والای امام خمینی (ره) و تدابیر حکیمانه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در مسئله فلسطین و آزادسازی قدس شریف، خشم، نفرت و انزجار خود را از جنایات استکبار جهانی به سرکردگی جرثومه فساد یعنی آمریکا، اسرائیل و دست نشانده فرومایه آنها در منطقه اعلام و همچنین از آحاد ملت مسلمان و روزه دار ایران بویژه پاسداران و مردم ولایت مدار و شهید پرور استان بوشهر دعوت می کند در حمایت از آرمان های حضرت امام خمینی (ره)، مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تداوم راه شهیدان اسلام ناب در این راهپیمایی شکوهمند شرکت کرده و اقتدار امت اسلام و ایران اسلامی را به نمایش گذارده و نقشه شوم استکبار جهانی و تروریسم تکفیری را برای به فراموشی سپردن آرمان مقدس مسلمانان یعنی آزادی تمامی سرزمین های اشغالی فلسطین و قدس شریف ناکام نمایند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان ' روز جهانی قدس' نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
6045/7212 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.