آنان در گفت وگو با ایرنا اظهار کردند: مردم با مشارکت حداکثری خود در همه پرسی سال 1358، قدرت و توان خود را به دنیا نشان دادند و تا کنون با وجود دشمنی های استکبار به پیشرفت های بزرگی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی دست یافته اند.

**دوازده فروردین، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران
امام جمعه نیشابور در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:روز دوازده فروردین، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که با مبارزات مردم همراه با وحدت با یکدیگر و تبعیت از ولی امر به پیروزی رسید.
حجت الاسلام و المسلمین سید قاسم یعقوبی افزود: در این روز آزادیخواهان و علاقمندان به انقلاب اسلامی هرسال جشن تثبیت انقلاب را گرامی می دارند و بر حمایت از انقلاب تاکید می کنند.
وی اضافه کرد: مردم با ارزش های دینی بر محور امامت و ولایت فقیه این نظام را به وجود آوردند و اگر علل بوجود آورنده این نظام باقی بماند و مردم نیز همچنان نظام را از خود بدانند و بر محور ولایت در همه صحنه ها حضور داشته باشند این نظام استمرار دارد.
یعقوبی اظهار کرد: ارزش های اسلام ناب می تواند جمهوری اسلامی را حفظ کند نه اسلام آمریکایی و یا اسلام لندنی که اگر مردم در صحنه باشند اما ارزشهای اسلامی نباشد جمهوری اسلامی نداریم.

**دوازدهم فروردین؛ عید بزرگ ملی و مذهبی
امام جمعه طرقبه نیز گفت: دوازدهم فروردین عید بزرگ ملی و مذهبی است که امام خمینی(ره) نیز فرمود این روز از بزرگترین اعیاد ما است چون شروع حاکمیت اسلام ناب و نابودی حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ایزدی افزود: جمهوری اسلامی، محقق شدن آرزوی انبیاء و اولیاء الهی در طول تاریخ و یک امانت الهی است که باید در جهت تقویت آن تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلام بدنبال ناکارآمد نشان دادن این نظام هستند ،‌اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی قدمهای زیادی را به نفع مردم و مذهب برداشته است و هر چند که نقطه ضعفهایی نیز در بعضی جاها وجود دارد اما با همدلی مردم و مسئولان می توان بر این نقاط ضعف نیز غلبه کرد تا کشور قدرتمند تر از همیشه به جلو حرکت کند.

**12 فروردین یکی از روزهای مهم تاریخ کشور است
امام جمعه اهل سنت خواف نیز معتقد است: 12 فروردین یکی از روزهای مهم تاریخ کشور است و در واقع روز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مردم در رفراندوم برگزار شده با رای مثبت بیش از 98 درصدی خود به این نظام سنگ تمام گذاشتند.
مولوی صدرالدین احراری گفت: برخی از گروهها در همان زمان قصد داشتند که کلمات دیگری مانند دموکراتیک نیز در کنار نام نظام جمهوری اسلامی بگذارند و برخی نیز مایل بودند کلمه جمهوری به تنهایی وجود داشته باشد که مردم به نظر امام خمینی( ره ) مبنی بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه زیاد پاسخ مثبت دادند و آن را تایید کردند.
وی ادامه داد: آنچه باعث پیروزی انقلاب شد همبستگی همه گروهها در کنار همدیگر و تبعیت از رهبری بود و امروز نیز با در نظر گرفتن شرایط حساسی که کشور در منطقه با آن مواجه است همه در کنار یکدیگر و پیرو آرمانهای امام خمینی(ره) و مطیع فرامین مقام معظم رهبری باشیم و بدانیم که جناح بازی ها به ضرر کشور است.

** نقش دین و مردم در نظام جمهوری اسلامی
امام جمعه قوچان نیز اظهار کرد: کلمه جمهوری به معنای حضور مردم در صحنه و جلوگیری از دیکتاتوری و تک روی است و چیزی نیز که بتواند انسانها را از زنجیر و موانعی که بر دست و پای آنها بسته شده ، نجات دهد اسلام است که تعالیم آن برای بالندگی، سعادت و پویایی انسان وضع شده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد دستجردی خاطر نشان کرد: امروز نظام اسلامی ایران باعث بیداری دیگر ملتها شده است و استکبار که منافع خود را در خطر می بیند با توطئه های گوناگون به دنبال جلوگیری از توسعه و رشد ایران اسلامی و بیداری ملتها است و دائم در حال دسیسه چینی است.

**انقلاب در12 فروردین تبدیل به نظام اسلامی شد
معاون فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان نیز گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی سه عامل مکتب اسلامی، رهبری امام خمینی(ره) و حضور مردم تاثیر گذار بود و انقلاب در12 فروردین تبدیل به نظام اسلامی شد.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نوایی روز جمهوری اسلامی را یکی از ایام الله دانست و افزود:‌ باید در شرایط حساس کنونی نسبت به وضعیت داخلی و خارجی کشور و جهان شناخت لازم را داشته باشیم و بدانیم که دشمن در برابر این نظام بی کار نمی نشیند و اگر ما نیز در حفاظت از اهداف انقلاب و نظام کوتاهی کنیم چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

**پیروزیِ نهایی و حقوقیِ انقلاب اسلامی
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد:اکنون، در سالروزی پیروزیِ نهایی و حقوقیِ انقلاب اسلامی و در آستانه‌ی برگزاریِ دو انتخابات مهم که آوردگاه 'تعیینِ سرنوشت' توسط شهروندان به شمار می‌رود، ضمن پاسداشت 'روزِ جمهوری اسلامی ایران'، همگان را به خوانشِ مکرر قانون اساسی؛ این میثاقِ ملی، فراخوانده و مشارکت ملت بزرگوار را در بهره‌گیری از 'حق تعیین سرنوشت' خویش دعوت می کنم.
حمید گرمابی افزود: امروز، خرد جمعی پذیرفته است که ممکن و مطلوب‌ترین شیوه برای پیش‌برد گام به گام و اصلاح امورکشور، مشارکت همگان در فرآیند انتخاب افراد و نهادهای تصمیم‌گیر و اجراکننده است و دعوت به مشارکت همگانی در ادارهی اجتماع بر مبنایِ قانونِ اساسی، دعوتی است به بهره‌مندی از این حق بزرگ و انکارنشدنی.

**نرخ بالای مشارکت مردم امتیاز نظام جمهوری اسلامی است
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت:نرخ بالای مشارکت مردم امتیاز نظام جمهوری اسلامی است و نشان می دهد آراء مردم تعیین کننده و سرنوشت ساز است و این مهم در 12 فروردین 58 و رای مثبت 98 درصدی مردم به نظام به منصه ظهور رسیده است.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: درجمهوری اسلامی به طور میانگین هر سال یک انتخابالت برگزار شده است که میزان مشارکت مردم در آنها بسیار بالاست.
وی گفت:جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت مردم توانسته است بر مشکلات و مسائلی که در مسیر انقلاب اسلامی و کشور به وجود آمده فائق آید و حتی این مشکلات را با تکیه بر ظرفیت مردم تبدیل به فرصت طلایی کند.

**12 فروردین تجربه موفق الگوی ولایت فقیه و مرد سالاری دینی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبزوارنیز گفت: 12 فروردین تجربه موفقی از الگوی ولایت فقیه است که نظام جمهوری اسلامی را شکل داد.
سرهنگ پاسدار امین الله مظلوم افزود: رویداد 12 فروردین زمانی رخ داد که ملت از بند نظام مستبد طاغوتی رها شده بود و گروه های سیاسی مختلف هر کدام وابسته به قدرتی بودند.
وی ادامه داد: تلاش گسترده دشمنان شرق و غرب به گونه ای بود که بتوانند در روند انقلاب تاثیر بگذارند و انقلاب را به نفع خود مصادره کنند.
مظلوم گفت: در تلاطم گروههای مختلف برای نامگذاری نظام انقلاب، مردم با لبیک به ندای امام خمینی(ره) و با آگاهی و آزادی؛ جمهوری اسلامی را به عنوان نظام انقلاب خود برگزیدند.
فرمانده سپاه سبزوار افزود: 12 فروردین الگویی از تجربه موفق ولایت فقیه بود که بحران را از کشور خارج کرد و امروز نیز امنیت در جمهوری اسلامی ایران با وجود ناامنی و آشوب در برخی کشورهای منطقه، ناشی از وجود ولایت فقیه و اعتقاد مردم به ولایت است.

** رای بالای مردم به جمهوری اسلامی
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی برخی گروه ها در پی ایجاد نظامی غیر از جمهوری اسلامی بودند اما مردم 12 فروردین با اتحاد حول محور ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی را با آرای بالا انتخاب کردند.
حسین مقصودی افزود: امروز نیز امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی به برکت پیروی از ولایت فقیه، اتحاد، وحدت مردم و حضور در صحنه است.
وی ادامه داد: 12 فروردین بیانگر دور اندیشی حضرت امام خمینی(ره) بود که با انتخاب نظام جمهوری اسلامی، خواست مردم و مبانی شرعی دین اسلام هر دو مورد توجه قرار می گیرد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ولایت فقیه ستون انقلاب اسلامی است و تاکنون تمامی خطرات و فتنه های دشمنان و منافقین علیه انقلاب اسلامی از طریق ولایت و رهبری و پیروی مردم از ولایت فقیه خنثی شده است .

**12 فروردین سمبل ایستادگی یک ملت در برابر سلطه گری
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 12 فروردین سمبل ایستادگی یک ملت در برابر سلطه گری، دیکتاتوری و تحقق مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: رای مردم در سال 1358 به نظام جمهوری اسلامی نشان داد که ملت ایران به خوبی پیام انقلاب اسلامی در جهت مبارزه به مستکبران جهان و حق خواهی از مستضعفان را درک کرده است.
وی ادامه داد: مردم با رای به جمهوری به اسلامی در حقیقت برای خود عزت، سربلندی، آزادی بیان در چهار چوب قانون و اصول انقلاب و استقلال بر مبنای شعار 'نه شرقی و نه غربی' را به ارمغان آوردند.
سبحانی فر گفت: برگزاری بیش از 34 انتخابات مختلف در طول انقلاب اسلامی نشان می دهد که اصل جمهوریت در نظام اسلامی به نحو مطلوب مورد توجه قرار گرفته است و مردم به درستی با حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در توسعه کشور با مشارکت حداکثری ایفا می کنند.
او افزود: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی حکومتی در دنیا مطرح می شود زیرا دو عنصر جمهوریت و اسلامیت را به نحو مطلوب در کنار یکدیگر قرار داد.
نماینده مردم سبزوار تصریح کرد: با گذشت بیش از 38 سال از تشکیل نظام جمهوری اسلامی هنوز هم مردم با حضور در پای صندوق های رای در تعیین سرنوشت کشور مشارکت دارند که این موضوع نشان می دهد مردم برای تحقق آرمان های انقلاب ایستادگی می کند.
وی خاطرنشان کرد: تصمیم تاریخ ساز ملت ایران در رای به جمهوری اسلامی سبب شد تا امروز مستضعفان در سراسر جهان امیدوارتر از گذشته و با الگو برداری از آرمان های انقلاب اسلامی در برابر مستکبران جهان مقاومت کنند.

** 12 فروردین یادآور خلق حماسه سیاسی در تثبیت مردمی ترین نظام حکومتی جهان است
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: 12 فروردین یادآور خلق بزرگترین حماسه سیاسی کشور در تثبیت مردمی ترین نظام حکومتی در جهان به رهبری امام راحل است.
احمد برادران افزود: این روز به عنوان یکی از بزرگترین و ماندگارترین عیدهای ملی و انقلابی در تاریخ ملت ایران محسوب می شود که لازم است هر سال به نحو باشکوهی گرامی داشته شود.
وی ادامه داد: مهمترین رویداد این تاریخ تغییر ساختاری و اساسی در نظام حکومتی کشور و نقش موثر و سازنده مردم در آن است.
برادران گفت: در نظام شاهنشاهی گذشته مردم نقشی در توسعه، عمران، تعیین مسئولان و غیر آن نداشتند و نظرات آنان مورد توجه قرار نمی گرفت.
او تصریح کرد: امروز در جمهوری اسلامی مردم نقش اساسی در تعیین سرنوشت کشور دارند که این موضوع از مهمترین برکات انقلاب اسلامی است.
در 12 فروردین ماه سال 1358، مردم ایران با رای اکثریت (98،2 درصد) تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران را به طور رسمی تایید کردند و این روز به نام روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.
8144/8145/7499/7500/7507/3221 خبرنگاران: مصطفی نخعی، ناصراسدزاده هروی،‌حسین آزادمنجیری، محمد مهرنیا، حمید دلاوری هروی، جوادپورسخاوت ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.