به گزارش ایرنا، روز قدس روز همبستگی ملت ایران و جهان اسلام با مردم آزاده و ستمدیده فلسطین و روز اظهار خشم و نفرت از ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی آنهاست که همه ساله مسلمانان جهان این مناسبت مهم را باحضور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گرامی می دارند.
استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور گناوه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با مهم و حساس خواندن راهپیمایی روز جهانی قدس امسال، بر حضور هرچه گسترده تر مردم ایران اسلامی بویژه قشر فرهیخته و دانشجویان در این رویداد مهم تاکید کردند.
رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: روز قدس روز بازتاب خشم خروشان همه آزادی خواهان و مظلومان جهان علیه فرهنگ اشغال و اشغالگری در جهان است که در راس آن رژیم غاصب و پوشالی صهیونیستی قراردارد.
مرتضی سیاوشی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس تیری بر قلب دشمن است، افزود: دشمنان و سردمداران رژیم صهیونیستی و حامیان آن بدانند که ملت ایران هیچ ترس و واهمه ای از قدرت های ظالم جهان ندارد.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: امروز درحالی که خاورمیانه در بحرانی ترین وضعیت در چندین دهه اخیر قراردارد، نمایش قدرت در قالب اتحاد ملی مسلمانان جهان و منطقه بی شک می تواند در جامعه بین المللی بویژه برای مسلمانان و مردم کشور تاثیرگذار باشد.
احمدرضا ونکی افزود: در این ارتباط روز قدس بهترین موقعیت برای نمایش اتحاد و ایستادگی ملت ایران و آزادی خواهان جهان در برابر هرگونه ظلم و جور در عالم هستی است.
عضو دیگر هیات علمی و استاد معارف اسلامی این دانشگاه نیز به اهمیت مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: مسجدالاقصی اولین قبله گاه مسلمانان جهان از قداست بسیار بالایی برخوردار است و در ارزش و جایگاه این مکان مقدس باید بدانیم که تمام مسیر قیام و جنگ های پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) به سمت قدس کشیده شد.
پرستو دولایی افزود: روزجهانی قدس تنها منحصر به قدس ختم نمی شود بلکه به تعبیر امام راحل روز جهانی اسلام است و در این روز باحضور پرشور خود اعلام خواهیم کرد دین مبین اسلام زیر بار حرف زور نخواهد رفت.
وی اظهارکرد: در این روز پیام خود را به ظالمان خواهیم رساند که دیگر تسلط و استبداد و ظلم بر مسلمانان پایان یافته است.
این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: در برهه کنونی که به مسلمانان تهمت تروریست می زنند و مشکلاتی که داعش در جهان اسلام به عنوان یک عروسک خیمه شب بازی دشمنان، ایجاد کرده باید در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یابیم تا چراغ دین مبین اسلام بیشتر از پیش در جهان بدرخشد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گناوه نیز با اشاره به اینکه شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به منزله غرور ملی و تعهده اسلامی و دفاع از مظلومان است، گفت: شرکت در راهپیمایی این روز توطئه و نقشه هایی را که اسرائیل غاصب و حامیان آن در منطقه ازجمله رژیم منحوس آل سعود علیه مسلمانان در سر می پرورانند برملا و ناکام کند.
فاطمه مجهزی افزود: شرکت مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس باتوجه به شیطنت های دشمنان در منطقه ضرورت دارد.
مسئول فرهنگی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: روز قدس، حرکت و خروش آزادی خواهان جهان است که همه ساله در جمعه آخر ماه مبارک رمضان با هدف حمایت از حرکت مردمی کشور فلسطین و فریاد زدن بر سر ظالمان انجام می شود.
ضرغام خرمی افزود: پیام روز قدس، خیزش ملت های مسلمان برای حذف رژیم جعلی اسرائیل از صحنه روزگار است و به تعبیر رهبرمعظم انقلاب این رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.
دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه پیام نور گناوه گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس که یادگار ارزشمند امام راحل است، روزی بزرگ و باعظمت و کمتر از روز 22 بهمن به ثمررسیدن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیست.
صدیقه هاشم زاده افزود: روز قدس روز سردادن ندای رهایی امت اسلامی از صهیونیسم خارجی است که بر همه مسلمانان واجب است باحضور پرشور و گسترده، پاسخ قاطعی به ددمنشان رژیم صهیونیستی و حامیان آن بدهند.
وی گفت: ملت صبور و همیشه درصحنه ایران اسلامی که همواره در عرصه های انقلاب خودجوش حضور یافته اند در روز قدس نیز مشتاقانه شرکت و پاسخ قاطعی به تهدیدات دشمنان به سرکردگی آمریکا خواهند داد.
فاطمه شادزی دیگر دانشجوی این دانشگاه نیز گفت: راهپیمایی روز قدس امسال در حالی برگزار می شود که خاورمیانه و جهان اسلام در شرایط ویژه ای قرار دارد و بیداری اسلامی همچنان در جریان است.
وی اظهار کرد: شاهدیم که در مصر، تونس و لیبی تحولات اساسی صورت گرفته و ملت بحرین همچنان در مصاف با آل خلیفه مصمم و بخشی از مردم عربستان نیز به دنبال حقوق خود هستند و در فلسطین نیز گفتمان سازش با رژیم صهیونیستی محکوم به شکست و گفتمان مقاومت مورد پذیرش افکار عمومی قرار گرفته و آرمان آزادسازی قدس طرفداران زیادی جذب کرده است.
وی اظهارکرد: امسال فضای جهان اسلام به منظور تاکید دوباره بر آزادسازی قدس، خود را آماده حضور در راهپیمایی این روز می کند تا اصلی ترین دغدغه امام راحل که همان آزادسازی قدس بود به یاری و لطف خداوند و همت مسلمانان در آینده ای نزدیک تحقق یابد.
دیگر دانشجوی این دانشگاه گفت: با تدبیر و درایت امام راحل ،جمعه آخر ماه مبارک رمضان بمنظور زنده نگه داشتن مبارزه مردم مظلوم فلسطین علیه رژیم غاصب صهیونیست و رهایی آنان از دست ظلم و ستم به نام روز قدس مزین شد که اهمیت گسترده مردم در راهپیمایی این روز بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
زهرا امام حسنی افزود: ملت های مسلمان با شرکت خود در این روز بزرگ، انزجار خود را از اقدامات بی رحمانه رژیم کودک کش اسرائیل اعلام و باعث دلگرمی بیشتر قیام انتفاضه خواهد شد.
روز قدس مناسبتی رسمی در جمهوری اسلامی ایران است که از یک سال پس از به ثمررسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آخرین جمعه ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین توسط امام راحل نامگذاری شد و همه ساله برگزار می‌شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.