به گزارش ایرنا، زنان به عنوان یکی از مهم ترین ارکان جامعه همواره نقشی موثر و مهم در رشد وتوسعه جامعه دارند و تاریخ اجتماعی و مدنی جامعه ایرانی شاهد حضور زنانی است که دل در گرو رشد و ترقی همه جانبه میهن داشته ودارند.
آنچه تجربه نشان می دهد هرگاه زنان به جایگاه اصلی خود که در نگاه دینی و مذهبی و تاریخ ملی جامعه ایرانی همواره تاکید و سفارش های زیادی شده، دست یافتند، نقش آفرینی و پیمودن پله های ترقی و پیشرفت برای آن جامعه را با سرعت و کیفیت بهتری طی کرده اند.
تلاش و حضور این قشر در 2 آوردگاه خانواده و اجتماع توجه به این قشر از جامعه را برای هرکشوری مهم و حایز اهمیت و قابل توجه کرده زیرا در نگاه تربیتی و امنیت اجتماعی نقش زنان همواره عمیق تر و پررنگ تر از مردان بوده است.
بانوان ایران اسلامی از بدو انقلاب هرگاه نیازی به آنان بوده همیشه در صحنه حضور یافته که مشارکت در انتخابات نمونه ای از آن است.
زنان در ادوار انتخابات شوراهای اسلامی بنابه احساس مسئولیتی که نسبت به میهن و انقلاب دارند و رسیدن به جایگاهی که در انقلاب برای آنان فراهم شده، نقشی پررنگ چه در زمینه همکاری با دست اندرکاران و متولیان امر و چه در بدست آوردن کرسی در شورا داشته تا بتوانند از حق و حقوق این قشر دفاع و خواسته های آنان را پیگیری و برآورده کنند.
در این دوره از انتخابات شوراها، حضور و مشارکت زنان شهرستان گناوه برای کسب کرسی در نهادی که برخاسته از بطن جامعه است، چشمگیر بوده است.
در دوره اول شوراهای اسلامی شهر گناوه فقط یک زن، در دوره دوم هیچ زنی نتوانست وارد شورا شود، در دوره سوم یک زن و در دوره چهارم 2 زن موفق به ورود به شورای اسلامی شهر گناوه شدند.
در این دوره نیز از مجموع 65داوطلب تائید صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهر گناوه، 11 نامزد زن هستند که همگی آنان وارد عرصه رقابت شده و فعالیت تبلیغاتی گسترده می کنند.
راه اندازی ستاد با نصب بنرهای بزرگ و کوچک در میادین و خیابان های مختلف شهر، گردهمایی خانواده ها و بستگان در محل ستاد تا پاسی از نیمه شب، معرفی شخصیت و اهداف و برنامه ها با استفاده از بروشور و توزیع آن در نقاط مختلف شهر، حضور پررنگ در مناسبت ها و پخش اعلامیه و شیرینی و شربت در محل های ستاد از عمده فعالیت های انتخاباتی آنان و هواداران منتسب است.
فرماندار گناوه گفت: تعداد بانوان داوطلب شرکت کننده در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان در مقایسه با دوره های قبل افزایش یافته است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: دراین دوره 36 زن دراین شهرستان نام نویسی و همگی آنان تائید شدند که 11 تن از شهر گناوه، 3 تن در شهر ریگ و مابقی در روستاها هستند و تنها یک نفر انصراف داد.
وی گفت: در بازرسی هایی که از ستاد تبلیغاتی شوراها صورت گرفته شور و نشاط خوبی در ستادهای بانوان مشاهده شده که این نشان از عزم آنان برای ورود به شورای پنجم دارد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری 29 اردیبهشت برگزار می شود.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.