به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر روز دوشنبه در نشست با هنرمندان استان بوشهر افزود: هنر امروز در جهان دچار اسارت و گرفتار چنگال های وحشتناک نظام سرمایه داری است.
وی بیان کرد: وقتی یک کار یا کالایی هنرمندانه عرضه شود مورد توجه قرار می گیرد ولی در غیر این صورت با استقبال خوبی از سوی جامعه هدف مواجه نمی شود.
صفایی بوشهری افزود: هنر توانی است که خداوند به انسان داده تا بتواند از این طریق ضمائر مکشوف خود را به زیباترین و موثرترین شکل به جامعه هدف معرفی کند.
وی یادآور شد: هنر در ذات خود دارای سه ویژگی محتوا، قالب و ارائه برای جامعه هدف است و برای اثرگذاری مطلوب باید این ویژگی ها به شکل مطلوبی طراحی شود.
به گفته صفایی بوشهری محصولات هنری ارائه شده در سطح جهان اغلب آنها دارای اندیشه ابتذال کرامت انسانی است.
امام جمعه بوشهر افزود: در این راستا برای جهان کنونی آزادی هنر آئینی و انسانی از اسارت جهان استکبار یک مقوله جدی است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.
وی تاکید کرد: هنرمندان برای عرضه هنر خود باید با دید جهانی و تاریخی به هنر نگاه کنند.
صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استان بوشهر به تنهایی گنج هنر غیرمشکوف است که در این عرصه هنرمندان باید با هنر خود از این گنج ارزشمند رمزگشایی کنند.
وی گفت: معماری در استان بوشهر به رمز سلام است که با نگاه به بافت قدیمی شهر بوشهر می توان به این مهم پی برد.
صفایی بوشهری یادآور شد: در این نوع معماری بیشتر از اینکه شاهد دیوار باشیم پنجره هایی به چشم می آید که این پنجره ها خود نمادی از سلام و دیدار است.
وی گفت: خانه ها در این نوع معماری در زیرزمین نیست و بیشتر کوچه های آن نیز پهن نیست که باز نشان از نزدیک بودن مردم به یکدیگر است.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: هنر انقلاب در کشور به وسیله شهید سید مرتضی آوینی تبیین شده است.
امید پارسایی فر افزود: استان بوشهر نیز در حوزه هنر انقلاب اسلامی هنرمندان زیادی در دامن خود پرورش داده که یکی از آنها شهید 'انجمن افروز' است.
وی ادامه داد: هنرمندان استان بوشهر در این سال ها با تولید اثرهای فاخر این استان را به یکی از قطب های هنری کشور تبدیل کردند.
وی گفت: در بین هنرمندان استان بوشهر همبستگی و همدلی خوبی برقرار است که این پیوند ناگسستنی یک ظرفیت ارزشمند برای تولید آثار ارزشمند در سطح این استان است.
پارسایی فر با اشاره به 2 قرن مقاومت بوشهر در برابر استعمار گفت: این امر بعنوان یک تاریخ گرانبها سرلوحه حرکت حوزه هنری استان بوشهر به کار می رود.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در استان بوشهر نهادهای فرهنگی مختلفی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، بسیج هنرمندان و بسیج رسانه نیز همواره حرکت خود را در مسیر هنر انقلاب اسلامی مشخص کردند.
پارسایی فر افزود: در راستای حمایت از مقوله هنر پروژه های مختلف باید دارای پیوست فرهنگی باشند که این امر در نهایت منجر به تولید آثار فرهنگی و هنری ارزشمندی می شود.
6047/7212** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری*انتشار دهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.