به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالرحیم دادجو بعدازظهر امروز در نشست بررسی وضعیت تجهیزات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نوروزی  و رسیدگی به حادثه دیدگان اظهار داشت: در طرح نوروزی 60 پایگاه اورژانس جاده‌ای ثابت، سیار و هوایی استان بوشهر به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به فعالیت 58 اورژانس جاده‌ای و زمینی در استان بوشهر گفت: ‌در طرح نوروزی از 60 پایگاه اورژانس، 58 پایگاه اورژانس زمینی ثابت، یک پایگاه اورژانس هوایی و یک پایگاه نیز سیار  فعال بود.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه در استان بوشهر هر 27 کیلومتر یک پایگاه  اورژانسی وجود دارد افزود: میانگین کشوری در فاصله پایگاه‌های امداد و نجات 40 تا 50 کیلومتر است که این شاخص در استان بوشهر هر 27 کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات وجود دارد.

دادجو، میانگین کشوری رسیدن اورژانس به سر صحنه حوادث را  15 دقیقه  دانست و افزود: این آمار در استان بوشهر 9 دقیقه است.

وی  از تجهیز آمبولانس‌های استان بوشهر به امکانات جدید خبرداد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها امسال آمبولانس‌های در بخش‌های استان بوشهر مجهز می‌شوند که در این‌ ارتباط 23 منطقه شناسایی و قرار است آمبولانس این مناطق تجهیز شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر بیان کرد: امسال در هفته سلامت پایگاه امداد شهری شهرستان عسلویه افتتاح می‌شود که با تأسیس پایگاه شهری عسلویه همه شهرستان‌های ده‌گانه استان بوشهر از پایگاه امداد و نجات بهره‌مند می‌شوند.

دادجو از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بیماران در استان بوشهر خبرداد و گفت:  70 درصد ناوگان حمل‌ونقل بیماران در استان بوشهر نوسازی شد به‌نحوی‌که همه شهرستان‌های این استان از آمبولانس ای سی یو و ان ای سی یو دار ویژه نوزادان بهره‌مند شدند.

وی تأکید کرد: با اجرای این برنامه  نه تنها هیچ کاهش آمبولانسی در استان بوشهر وجود ندارد بلکه آمبولانس‌های مراکز بهداشتی این استان مجهز می‌شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611039
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.