به گزارش ایرنا، مصطفی محمدیون روز سه شنبه در بازدید از پایگاه های امداد و نجات و پایگاه های طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در قزوین،افزود: از 25 اسفند سال 95 پایگاه های امداد و نجات و پست های ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر، فعالیت خود را در طرح نوروزی به منظور خدمت رسانی به مسافران آغاز کرده اند.
وی اضافه کرد: هم اکنون برای احرای این طرح نزدیک به پنج هزار و 500 تن از اعضا و کارکنان جمعیت هلال احمر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
محمدیون در ادامه از افزایش 40 درصدی تعداد بالگردهای جمعیت هلال احمر در نوروز 96 خبر داد و گفت: در سال جاری 24 فروند بالگرد به منظور تسریع در ارائه خدمات به حادثه دیدگان احتمالی فعال هستند.
محمدیان ادامه داد: در راستای تحقق کامل ماموریت های هلال احمر و به منظور ارزیابی فعالیت های پایگاه های امدادی، بازدیدهای خود را از چند روز گذشته در استان های کشور آغاز کرده ایم.
وی اظهار کرد: در بازدید امروز از پایگاه های جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز شاهد روند بسیار خوبی در ارائه خدمات به مسافران و سایر مردم هستیم.
مدیرکل هماهنگی مجامع جمعیت هلال احمر و سرپرست این جمعیت در استان قزوین
نیز در ادامه این بازدید گفت: هلال احمر قزوین نیز همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی امداد و نجات را با 25 پایگاه ثابت و سیار آغاز کرده است.
حمید ره انجام افزود: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز با 12 پایگاه برای راهنمایی مسافران و گردشگران با مشارکت 300 عضو جوان هلال احمر قزوین آغاز شده است.
وی یادآور شد: در این ایام روزانه نزدیک به 100 نفر امدادگر و نجات گر در طرح امداد و نجات و 15 عضو جوان در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در قزوین فعالیت می کنند.
ره انجام با بیان اینکه قزوین در نوروز یکی از پرترددترین استان های کشور است،افزود: به همین منظور از یک ماه گذشته تمام تلاش و توان خود را از نظر بازآموزی امدادگران و نجات گران و تامین تجهیزات فنی برای حوزه امداد به کار گرفته ایم.
در پایان این بازدید دبیر کل جمعیت هلال احمر با حضور در پست ایمنی و سلامت قزوین به پویش ملی نه به تصادفات پیوست.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در ادامه از خدمات کادر پروازی امداد و نجات هوایی قزوین نیز تقدیر کرد.
هم اکنون 501 پایگاه امداد و نجات در کشور فعال است که تعداد آنها در مناسبت های خاصی چون نوروز به یک هزار و 400 پایگاه افزایش می یابد.
در قالب اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز جوانان عضو جمعیت هلال احمر در قالب 700 پست ثابت و 300 پست سیار به مردم کشور خدمات ارائه می کنند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.